مشترکان برق هرات ۱٫۷ میلیارد افغانی از برشنا بدهکارند

مسئولان در شرکت برشنا – هرات می‌گویند که مشترکان برق در این ولایت ۱٫۷ میلیارد افغانی پول صرفیه برق شان را به این اداره پرداخت نکرده‌اند.
وحید احمد کامرانی، رییس این اداره در گفتگو با خبرگزاری افق، گفت که اداره‌های دولتی هرات نیز از این اداره ۳۵۰ میلیون افغانی بدهکار هستند.
بر بنیاد گفته‌های او، اداره گمرک هرات ۳۵ میلیون افغانی و وزرات دفاع ۲۲ میلیون افغانی پول صرفیه برق شان را پرداخت نکرده‌اند.

blank
آقای کامرانی می‌افزاید که بیشر ساکنان ولسوالی‌های هرات تاکنون متقاعد نشده‌اند که پول صرفیه برق شان به این اداره پرداخت کنند.
او تصریح کرد که نزدیک به ۲۳۰۰ مشترک برق در هفده قریه در ولسوالی‌های رباط سنگی و گلران، پول برق شان را از سال‌ها به این‌سو، پرداخت نکرده‌اند.
پیشتر شرکت برشنا – هرات، به دلیل بدهکاری بیش از حد مشترکان در این دو ولسوالی، اقدام به قطع برق مشترکان خود کرد اما ساکنان این دو ولسوالی در واکنش به این اقدام دولت، پایه‌های برق وارداتی به هرات را منفجر ساختند.
رییس شرکت برشنا – هرات می‌گوید که باشندگان ولسوالی‌های رباط سنگی و گلران به تعهدات‌شان مبنی بر پرداخت پول صرفیه برق بی‌اعتنایی کرده‌اند.
در همین حال، تلاش‌های از سوی اداره محلی هرات جریان دارد تا اداره‌های که از شرکت برشنا بدهکار هستند در بودجه سال آینده میزان بدهی‌شان را درج کنند.
جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات به خبرگزاری افق، گفت که والی هرات از باشندگان ولسوالی‌های رباط سنگی و گلران خواستار پرداخت بدهی‌‌‍‌های صرفیه برق شده است.
نور احمد حیدری، عضو شورای ولایتی هرات نیز از تاخیر در پرداخت پول صرفیه برق از سوی مشترکان در این ولایت سخت انتقاد می‌کند. او از اداره‌های دولتی که پول صرفیه برق شان را پرداخت نکرده‌اند می‌خواهد که سال آینده بدهکاری شان را پرداخت کنند.
گزارش‌های هم وجود دارد که مخالفان مسلح در این دو ولسوالی از مشترکان هرات – برشنا پول صرفیه برق جمع آوری می‌کنند. توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات در صحبت با خبرگزاری افق، گفت: «به ما هم گزارش‌های رسیده است که طالبان در ولسوالی‌های رباط سنگی و گلران از مردم پول برق جمع آوری می‌کنند».
نگرانی‌ها در پیوند به پرداخت نکردن پول صرفیه برق در حالی مطرح می‌‍شود که هم اکنون برق وارادتی هرات از کشورهای ایران و ترکمنستان وارد می‌شود. بیم آن می‌رود که شرکت هرات – برشنا در صورت جمع آوری نکردن پول صرفیه برق، نتواند وجه پرداختی مورد نظر این دو کشور را پرداخت کند.

مطالب مرتبط