بانک جهانی و اتحادیه اروپا ۶ میلیون دالر به شهرداری هرات کمک می‌کنند

شهردار هرات می‌گوید که اتحادیه اروپا و بانک جهانی به خاطر راه‌اندازی پروژه‌های انکشافی در شهر هرات، بیش از ۶ میلیون دالر به این اداره کمک خواهد کرد.blank

وحید قتالی، شهردار هرات، به خبرگزاری افق، گفت: «ما پروژه ساخته‌ایم و قرار است که اتحادیه اروپا دو میلیون یورو و بانک جهانی چهار میلیون دالر برای شهرداری کمک کند».

در همین حال، همواره گزارش‌های در پیوند به وجود فساد گسترده مالی و اداری در اداره شهرداری هرات به نشر رسیده است. در زمان کار فرهاد نیایش، شهردار پیشین این ولایت، به گفته مسئولان، فساد در این اداره به اوجش رسیده بود.

شهردار هرات می‌گوید که هم اکنون بیش از چهار نفر از مسئولان ارشد پیشین اداره شهرداری هرات، پس از متهم شدن به فساد گسترده به خارج از کشور فرار کرده اند.

سید اشرف سادات، فعال مدنی نیز از مسئولان در اداره شهرداری می‌خواهد که گام‌های علمی در راستای مبارزه با فساد اداری بردارند تا از این طریق، اداره شهرداری به مردم پاسخ‌گو شود.

اداره شهرداری هرات در سه ماه گذشته توانسته ۱۲۰ میلیون افغانی عواید گرد آوری کند و این در حالی است که مسئولان پیشین این اداره در ۹ ماه هفتاد میلیون عواید جمع آوری کنند.

مطالب مرتبط