مقام روس مانع همراهی بشار اسد با پوتین شد؛ امریکا واکنش نشان داد

به تازگی ویدئویی از دیدار دو روز قبل پوتین، رئیس جمهور روسیه از پایگاه نظامی حمیمیم سوریه منتشر شده است که یک جنرال روسی را در حال جلوگیری از حرکت بشار اسد رئیس جمهور سوریه درکنار ولادیمیر پوتین نشان می‌دهد.

blank

پوتین رئس جمهور روسیه، روز دوشنبه در سفری غیرمنتظره به پایگاه هوایی حمیمیم در ولایت لاذقیه سوریه رفت و زمان خروج نظامیان کشورش از سوریه را اعلام کرد.

پوتین در همین سفرش خروج نیروهای نظامی این کشور را از خاک سوریه را اعلام کرد. او خطاب به نظامیان کشور گفت: شما با افتخار به کشور بر می‌گردید.

از روسیه به عنوان حامی اصلی بشار اسد در سوریه و مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور یاد می‌شود.

العربیه، ویدئویی را منتشر کرده که نشان می‌دهد بشار اسد در حال حرکت پشت سر ولادیمیر پوتین دیده می‌شود. در همین حال یک مقام ارتش روسیه با حرکت دست از نزدیک شدن او به ولادیمیر پوتین و دنبال کردن رئیس جمهوری روسیه جلوگیری می‌کند.

انتشار این ویدئو در شبکه های اجتماعی واکنش‌های زیادی کاربران را به همراه داشته‌است اما مقام دو کشور در مورد برخورد صورت گرفته توسط نظامی روسی  واکنشی نشان نداده اند.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار این ویدئو در صفحه توئیتر خود به زبان عربی نوشته است: “مشاهده کنید چگونه یک افسر روس از حرکت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در کنار ولادیمیر پوتین جلوگیری می‌کند. در حقیقت جلوگیری از حرکت رئیس جمهوری سوریه توسط مهمانانش بهایی است که او برای بقا در قدرت پرداخته است”.

رئیس جمهوری روسیه پیش از این در روز ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) در شهر سوچی میزبان بشار اسد بود.

blank

پیش از این نیز انتشار عکس اسد در آغوش پوتین رئیس جمهور روسیه در شهر سوچی این کشور  واکنش وزارت خارجه امریکارا برانگیخته بود.

 

مطالب مرتبط