ترامپ: ویزای خانوادگی لغو شود

به دنبال وقوع حمله تروریستی روز دوشنبه در شهر نیویورک، رئیس جمهور آمریکا خواستار پایان “مهاجرت زنجیره ای” شد و به کنگره‌ی این کشور گفت، تا به منظور جلوگیری از رویدادهای این چنینی در آینده وارد عمل شود.

blank

به گزارش افق، به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این بیانیه را پس از حمله تروریستی روز دوشنبه منتشر کرد؛ حمله ای که توسط عقائدالله تبعه بنگلادشی و ساکن بروکلین آمریکا صورت گرفت. وی بمبی را در زیرگذر عابر پیاده خیابان چهل و دوم واقع در منهتن منفجر کرد که باعث زخمی شدن خودش و سه تن دیگر شد.

ترامپ در این بیانیه گفت: مظنون تروریستی امروز از طریق مهاجرت زنجیره ای خانوادگی که مغایر با امنیت ملی ماست وارد کشور شده است. آمریکا باید سیستم مهاجرتی سهل انگارانه خود را اصلاح کند؛ سیستمی که اجازه می دهد بسیاری از افراد خطرناک و افرادی که تحت نظارت و بررسی کمی قرار گرفته اند وارد کشورمان بشوند.

ترامپ در این بیانیه همچنین به ممنوعیتی که درخصوص سفر اتباع هشت کشور به آمریکا صادر کرده سخن گفت و این ممنوعیت را “یک اقدام مهم” در رسیدن به هدفش برای اصلاح سیستم مهاجرت آمریکا دانست.

در همین حال جف سشنز، دادستان کل آمریکا نیز گفت: ترامپ درباره تغییراتی که باید صورت گیرد “کاملا حق دارد.”

 

ترامپ از مخالفین سرسخت مهاجرت به این کشور است که به تازگی فرمان را صادر کرده است که شهروندان هشت کشور به شمول ایران نمی‌توانند وارد امریکا شوند.

مطالب مرتبط