درگیری‌های دو هفته‌ای در فاریاب بیش از 140 کشته و زخمی بر جا گذاشت

در درگیری‌های مسلحانه در جریان دو هفته گذشته میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در فاریاب، ۴۴تن از طالبان مسلح کشته و حدود یکصد تن شان زخمی شدند.

در میان کشته شدگان به‌شمول ملا معاذالله مشهور به جاوید، ۱۲تن از سرگروپان و در میان مجروحان ملا‌صلاح‌الدین والی نام‌نهاد طالبان شامل است.69f6c82a71f5d441983c6eee7db85715_XL

سمونوال محمد نعیم اندرابی، آمر امنیت و سرپرست فرماندهی پولیس فاریاب به اظهار این مطلب به رسانه‌ها گفت: «این تعداد از مخالفان مسلح در درگیری‌های مختلف دو هفته اخیر در مربوطات ولسوالی‌های گرزیوان، المار و غورماچ این ولایت کشته و زخمی شدند».

او هم‌چنان گفت یکتن از فرماندهان بسیار خطرناک طالبان بنام ملا معاذالله مشهور به جاوید که در ولسوالی گورزیوان فعالیت‌های ضد دولتی می‌کرد نیز در این درگیری‌ها کشته شده است.

به گفتۀ آمر امنیت فاریاب، بیشتر این طالبان مسلح در ساحات شاخ، چیچکتو، چهارشنبه اوزبکیه ولسوالی قیصار که در کنترول مخالفان مسلح‌اند کشته و زخمی شده‌اند.

او کشته شدن سه سرباز نیروهای امنیتی و مجروح شدن هفت تن دیگر این نیروها را نیز در این درگیری‌ها تأیید کرد.

به گفتۀ منبع هنوز هم در برخی از ساحات ولسوالی‌های قیصار و غورماچ فاریاب درگیری‌ها ادامه دارد و مسیر شاهراه نیز در برخی از ساحات این ولسوالی‌ها به‌روی ترافیک مسدود می‌باشد.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط