اتحادیه عرب خواستار تجدید نظر امریکا در مورد بیت‌المقدس شد

اتحادیه عرب روز گذشته در جلسه فوق‌العاده خود در مورد بیت‌المقدس، تصمیم تازه ترامپ مبنی به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل را اقدامی خلاف قوانین بین‌المللی عنوان کرده و خواستار تجدید نظر در این خصوص شده است.blank

وزرای خارجه کشورهای عرب، در این نشست از امریکا خواسته تا در تصمیم خود مبنی به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل تجدید نظر کند. اتحادیه عرب گفته که این اقدام خشونت‌ها در منطقه را شدت می‌بخشد.

این نشست در قاهره پایتخت مصر با حضور تمامی اعضا برگزار شده و اشتراک کنندگان گفته تصمیم ترامپ قوانین بین‌المللی را نقض کرده و منطقه را به سوی خشونت‌های جدید و هرج و مرج سوق خواهد داد.

وزرای اتحادیه عرب گفته که از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهند با صدور قطعنامه‌ای این اقدام امریکا را رد کند.

این گفته‌ها پس از آن مطرح می‌‌شود که دونالد ترامپ چهارشنبه هفته گذشته بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت. این تصمیم ترامپ واکنش‌های بسیاری را در پی داشته است.

علاوه بر کشورهای اسلامی، شماری از کشورهای اروپایی نیز به این تصمیم ترامپ واکنش نشان داده‌اند و روسیه نیز اعلام کرد که این تصمیم تحریک کننده است.

اسرائیل شهر اورشلیم را پایتخت خود می‌داند و این در حالی است که فلسطینی‌ها نیز می‌خواهند بخش شرقی بیت‌المقدس یا همان اورشلیم را که از سال ۱۹۶۷ در کنترل اسرائیل است، به عنوان پایتخت کشور مستقل فلسطین اعلام کنند.

مطالب مرتبط