رییس جمهور: مشکل برق به گونه‌ی اساسی حل می‌شود

رییس جمهور غنی، امروز اعلام کرده که مشکل برق کشور به صورت اساسی حل می‌شود و افغانستان می‌تواند به زودی از تولیدات خود این مشکل را حل کند.blank

رییس جمهور امروز در دیدار از نمایشگاه «صنایع ملی» که برای به نمایش گذاشتن صنایع داخلی کشور از ۴ روز به ‌این‌سو در شهر کابل برگزار شده بود، گفته که مشکل برق افغانستان به صورت اساسی حل خواهد شد. وی تصریح کرده که تا دو سال دیگر این مشکل حل می‌شود.

رییس جمهور افزوده که افغانستان می‌خواهد ۱۵ هزار میگاوات برق را از آسیای مرکزی به آسیای جنوبی منتقل کند، او همچنان گفته که براساس یک سروی جدید هرات از لحاظ تولید برق بادی منبع درجه اول در جهان است و ما مصمم هستیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

آقای غنی افزوده که ترانزیت کشور با پاکستان به نصف رسیده و تاجران افغان از دیگر بنادر کشور استفاده می‌کنند، وی تصریح کرده که با پاکستان دشمنی نداریم، اما این کشور باید ترانزیت را مصئون کند و به رقابت بپردازد. او همچنان گفته که باید کشور از حالت وارداتی تبدیل به  یک کشور صادراتی شود.

وی از افتتاح بندر چابهار استقبال کرده و گفته که ترانزیت زمینی از این بندر آغاز شده و کار برای گسترش آن در بخش‌های هوایی و دریایی جریان دارد.

رییس جمهور افزوده که بازرگانان خواستار ایجاد شهرک‌های صنعتی اند و دولت از آنان می‌خواهد طرح‌های شان را شریک کند تا این طرح‌ها عملی شود.

نمایشگاه صنایع ملی از چهار روز به این‌طرف از سوی شرکت‌های خصوصی در کابل برگزار شده و در آن حدود ۴۰ غرفه تولیدات داخلی را به نمایش گذاشته اند.

مطالب مرتبط