مجددی: عدم برگزاری انتخابات پارلمانی مشروعیت نظام را زیر سوال می‌برد

صبغت‌الله مجددی از چهره‌های سرشناس جهادی و از اعضای ارشد شورای عالی احزاب جهادی و ملی، بر برگزاری انتخابات پارلمانی تأکید کرده و گفته عدم برگزاری این انتخابات، مشروعیت نظام را تضعیف می‌کند.blank

آقای مجددی امروز در کنفرانس خبری ‹شورای عالی احزاب جهادی و ملی›، گفته که برخی از عمل‌کردهای حکومت مطابق قانون نیست و باید عزل و نصب کمیشنرال کمیسیون مستقل انتخابات با درنظر داشت قوانین نافذه کشور صورت گیرد. وی افزوده که باید انتخابات پارلمانی در زمان مشخص شده برگزار شود، در غیر آنصورت مشروعیت نظام تضعیف خواهد شد.

وی همچنان می‌گوید که حکومت باید جریان‌های سیاسی را در جریان تصمیم‌های بزرگ قرار دهد و به دیدگاهای آنان احترام بگذارد.

آقای مجددی می‌گوید، جریان‌های سیاسی منتقد حکومت نیز از موضع گیری‌های که نگرانی‌های شهروندان کشور را افزایش می‌دهد خودداری کنند. وی حرکت‌های سیاسی و مدنی را حق شهروندان کشور می‌داند. اما تأکید می‌کند که باید بزرگان از راه مذاکره و گفت‌وگو مشکلات را حل کند و قانون را در نظر داشته باشند.

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که به تازه‌گی شماری از منتقدان سیاسی حکومت در قندهار نشست را دایر کردند و بر ایجاد اصلاحات در کمیسیون‌های انتخاباتی، وحدت و عدم تفرقه اندازی میان اقوام ساکن در افغانستان تأکید کردند.

در نشست شورای احزاب جهادی و ملی همچنان بر ایجاد یک استراتژی واضح برای پروسه صلح کشور تأکید شده است و آقای مجددی گفته است از پروسه صلح حمایت می‌کند. وی از کشورهای خارجی نیز می‌خواهد که از پروسه صلح بین‌الافغانی حمایت کنند.

از سوی‌هم آقای مجددی می‌گوید که تصمیم ترامپ در مورد به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم می‌کند. وی تصریح کرده ترامپ چنین حقی ندارد.

مطالب مرتبط