سیاف: از «تک‌روی‌های» حکومت ناراضی هستیم

عبدالرب رسول سیاف رهبر حزب دعوت اسلامی افغانستان و از سران مجاهدین، گفته که از تک‌روی‌های حکومت ناراض است، اما هیچ‌گاهی نخواسته پایه این حکومت متزلزل شود.blank

آقای سیاف امروز در کنفرانس ‹بزرگان حزب دعوت اسلامی›، گفته که فساد به صورت گسترده وجود دارد، حکومت به پیشنهادات اصلاحی، انتقادات معقول و خواسته‌های مشروع مردم توجه نمی‌کند و در تصامیم خود تک‌روی می‌کند. رهبر حزب دعوت تأکید می‌کند از این بابت از حکومت ناراض است. اما هیچ‌گاهی نخواسته پایه‌های حکومت متزلزل شود.

سیاف افزوده که حکومت آمادگی‌های لازم را برای برگزاری انتخابات نگرفته و در صورت عدم برگزاری انتخابات و یا عدم شفافیت در این روند، کشور با بحران تازه مواجه خواهد شد.

رهبر حزب دعوت می‌گوید که باید انتخابات برگزار شود و تأکید دارد که نهادهای مدیریت کننده این روند باید بی‌طرف باشند.

این رهبر جهادی، بار دیگر بر حفظ ارزش‌های جهاد تأکید کرده و می‌گوید که اتهامات که علیه مجهادین در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شوند، حقیقت ندارد. وی تصریح کرده که اگر کسی علیه او ادعای دارد حاضر به پاسخ‌گویی در این مورد است.

سیاف در این کنفرانس از تصمیم تازه دونالد ترامپ در مورد به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل انتقاد کرده و آن را اشتباه بزرگ عنوان کرده است. به باور وی این تصمیم جهان اسلام را ناراض کرده و حتی با انتقادات شهروندان امریکایی نیز مواجه شده است.

در این کنفرانس همچنان در مورد پروسه صلح نیز صحبت شد و آقای سیاف تصریح کرد که تنها راه حل برای نجات کشور صلح است. وی از گروه طالبان خواست تا به میز مذاکره حاضر شوند و کشور را از بحران نجات دهند.

این رهبر جهادی می‌گوید باید زمینه مناسب برای پیوستن طالبان به صلح فراهم شود و عزت نفس آنان زیر سوال نرود.

این درحالی است که روز گذشته رییس شورای عالی صلح اعلام کرد، زمینه‌های مذاکرات صلح در داخل و خارج کشور فراهم شده و از طالبان خواست به این پروسه بی‌پیوندند.

مطالب مرتبط