ارگ: به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل به راه‌حل دایمی منتج نمی‌شود

ریاست جمهوری افغانستان، از به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا ابراز نگرانی کرده و گفته است که این تصمیم به نتیجه مثبت و راه حل دایمی منتج نخواهد شد.

blankدر خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری آمده است، حکومت افغانستان نگرانی خود را در رابطه به رسمیت شناختن بیت‌المقدس و انتقال سفارت آمریکا به این شهر ابراز می‌کند.

بر  اساس خبرنامه، این تصمیم باعث جریحه‌دار شدن احساسات تمام مسلمانان جهان گردیده و پروسۀ صلح در خاورمیانه را به مخاطره می اندازد، از این جهت هر اقدام یک جانبه در این خصوص بدون اشتراک فلسطین و راه حل دولت مستقل، به نتیجۀ مثبت و راه حل دایمی منتج نمی‌شود.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با وجود مخالفت‌های شدید جهانی و برخی از کشورهای اسلامی، بیت‌المقدس را روز گذشته به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت.

کشورهای ترکیه، قطر، ایران، روسیه، اردن، آلمان، فرانسه و برخی از کشورهای دیگر از این تصمیم دونالد ترامپ ابراز نگرانی کرده است.

مولود چاوش اغلو، وزیر خارجه ترکیه گفته است که تصمیم تازه دونالد ترامپ، برخلاف قوانین بین‌المللی و قطعنامه سازمان ملل متحد است. ایران نیز این اقدام ترامپ را خلاف قوانین بین‌المللی خوانده است.

در همین حال، در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است، حکومت وحدت ملی با سایر مسلمانان جهان خواهان تأمین حقوق مردم فلسطین جهت داشتن یک دولت مستقل است.

بر اساس خبرنامه، موقعیت بیت المقدس باید بر اساس قوانین بین‌المللی، مصوبات سازمان ملل‌ و خواست میلیون‌ها مسلمان جهان، تثبیت شود.

در خبرنامه آمده است، در ارتباط به این موضوع اجماع جهانی وجود دارد که راجع به بیت المقدس یک جانبه تصمیم گرفته شده نمی‌تواند و در چارچوب عمومی صلح باید به حل دایمی منتج شود.

ریاست جمهوری می‌گوید که حکومت افغانستان برای تحقق صلح دایمی و عادلانه در فلسطین در همکاری با جهان اسلام و جامعۀ جهانی در چوکات سازمان همکاری کشورهای اسلامی و ملل‌متحد، از این پروسه حمایت می‌کند.

مطالب مرتبط