خلبانان آلمانی از هدایت هواپیماهای حامل پناهجویان اخراج شده افغان خودداری می‌کنند

شماری از خلبانان آلمانی از هدایت هواپیماهای که حامل پناهجویان اخراج شده افغان اند خودداری می‌کنند.blank

رسانه‌های آلمانی گزارش داده که بر اساس آمار حکومت آلمان از ماه جنوری تا ماه سپتمابر سال روان میلادی، خلبانان از هدایت ۲۲۲ پرواز خودداری کرده‌اند. قرار بوده در این پروازها پناهجویان افغان به کشورشان بازگردانده شوند.

از ۲۲۲ مورد امتناع خلبانان از هدایت هواپیمای حامل پناهجویان، ۸۵ مورد مربوط به شرکت لوفتهانزا و یورو وینگز بوده است. حدود ۴۰ پرواز که خلبانان از هدایت آن خودداری کرده در میدان هوایی دوسلدورف و تقریبا ۱۴۰ مورد دیگر در میدان هوایی فرانکفورت اتفاق افتاده است.

آلمان درحالی دست به اخراج پناهجویان افغان می‌زند که خشونت‌ها و حملات تروریستی در افغانستان افزایش یافته، اما حکومت آلمان اعلام کرده که افغانستان امن است و مصمم است پناهجویانی که درخواست پناهندگی آنان رد شده را بازگرداند.

آلمان برای سرعت بخشیدن به روند اخراج پناهجویانی که با درخواست پناهندگی آنان مخالفت شده در نظر دارد تا از ماه فبروری سال آینده میلادی برای هر پناهجو سه هزار یورو در بدل اخراجش پرداخت کند.

در حال حاضر افغانستان پس از سوریه بیشترین مهاجر را در کشورهای اروپایی دارد و گفته می‌شود شمار درخواست های ارائه شده برای پناهندگی در آلمان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بیشتر بوده است.

مطالب مرتبط