رییس اجرایی: تلاش داریم در بخش تولید انرژی به خودکفایی برسیم

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید که پالیسی حکومت روی خودکفایی در بخش تولید انژری است و در این زمینه کارهای لازم صورت خواهد گرفت.

blankرییس اجرایی امروز در نشستی در کابل گفت، پالیسی حکومت قبلی بیشتر روی برق وارداتی بود اما با روی کار آمدن حکومت وحدت ملی این پالیسی تغییر کرد و ما تلاش داریم تا در بخش تولید انرژی به خودکفایی برسیم.

این درحالی است که در حال حاضر، بیشتر برق مورد نیاز افغانستان از کشورهای تاجیکستان و ازبیکستان وارد می‌شود.

عبدالله ضمن قدردانی از نهادهای بین‌المللی در زمینه تأمین مالی پروژه‌های افغانستان، افزود که قرارداد بند مچلغوی پکتیا نیز به زودی امضا و کار آن آغاز خواهد شد.

همچنان رییس اجرایی گفت که مطالعات ساخت بند دهله قندهار صورت گرفته و این بند ۳۲۰ میلیون دالر هزینه بر می‌دارد. به گفته او، مطالعات بلند بردن ارتفاع و بخش های تخنیکی این بند انجام شده است.

رییس اجرایی همچنان از بازسازی بند پلخمری خبر داد و گفت، افغانستان در بخش تولید انرژی ظرفیت خوب دارد و حکومت وحدت ملی در این زمینه کارهای لازم را انجام خواهد داد.

وی به سرک حلقوی نیز اشاره کرد و گفت، ساخت این سرک از خواست‌های اساسی مردم است اما اشتباهات گذشته باعث شده تا بعضی از پروژه‌های کشور به تأخیر انداخته شود.

مطالب مرتبط