وزیر دفاع امریکا در اسلام‌آباد: لانه‌های تروریستان در خاک پاکستان نابود شوند

وزیر دفاع امریکا در دیدار با مقام‌های پاکستانی بار دیگر بر نابودی پایگاه‌های امن هراس‌افگنان در داخل خاک پاکستان تأکید کرده است.blank

سفارت امریکا در اسلام‌آباد با نشر خبرنامه‌ی گفته که جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا در دیدار با شاهد خاقان عباسی خواستار هدف قراردادن لانه‌های تروریستان در خاک پاکستان شده و تأکید کرده که موجودیت پناهگاه‌های تروریستان در این کشور برای امریکا قابل قبول نیست.

این درحالی است که پیش از این مقام‌های ارشد امریکایی و افغان بارها گفته اند که قسمت اعظم حملات تروریستی که در افغانستان صورت می‌گیرد در داخل خاک پاکستان طرح ریزی می‌ِشود و سازمان استخبارات این کشور با تروریستان ارتباط دارد.

در همین حال ارتش پاکستان با نشر خبرنامه‌ی گفته که در دیدار ماتیس و جنرال باجوه لوی درستیز پاکستان، بر عدم سوء استفاده هند از خاک پاکستان علیه اسلام‌آباد تأکید شده است.

در خبرنامه آمده که باجوه به ماتیس گفته تروریستان در خاک افغانستان پناهگاه‌های امن دارند، چیزی که پیش از این حکومت افغانستان، پاکستان را به آن متهم کرده است.

اردوی پاکستان افزوده، تا جای که توان دارد علیه عناصری که امنیت منطقه را متضرر می‌کنند مبارزه خواهد کرد.

وزیر دفاع امریکا برای پیدا کردن راه‌های مشترک همکاری با پاکستان به منظور مبارزه با تروریزم به این کشور سفر کرده و پیش از این گفته بود که اگر اسلام‌آباد علیه تروریزم اقدام نکند، امریکا خود اقدام خواهد کرد.

مطالب مرتبط