سازمان ملل: ۳۹ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند

سازمان ملل متحد در گزارش تازه خود اعلام کرد که از میان حدود ۳۴ میلیون نفوس افغانستان، ۳۹ درصد آنان زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

blankهمچنان در این گزارش آمده است، ده میلیون شهروند افغانستان به خدمات صحی ابتدایی دست‌رسی ندارند.

بر اساس گزارش، دو میلیون شهروند دیگری افغانستان با فقر جدی مواجه هستند و حتا تأمین غدای روزانه برای شان دشوار است.

از سویی هم، سازمان ملل می‌گوید که احتمالاً طی سه سال آینده، سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن از شهروندان افغانستان به کمک‌های فوری نیاز دارند.

این درحالی است که تنها در ماه اکتوبر سال روان بر اثر درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه تروریستی طالبان، حدود ۳۶۰ هزار تن آواره شده‌اند.

همچنان در جریان امسال، بیش از۵۶۰ هزار تن از پناهجویان افغان از ایران و پاکستان برگشته‌اند که سازمان ملل خواستار کمک به آنان شده است.

در گزارش سازمان ملل از وضعیت افغانستان ابراز نگرانی شده و در آن آمده است، ۹۰۰ هزار تن از شهروندان افغانستان در نتیجه جنگ‌ها از خانه‌های‌شان آواره شده‌اند.

در این گزارش آمده است، در ۹ ماه نخست امسال، در نتیجه درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در افغانستان، دست‌کم ۲۴۸۰ کودک کشته و صدها تن دیگر زخمی شده‌اند.

سازمان ملل می‌گوید که اکنون حدود ۱۴ میلیون تن، نزدیک به نیم جمعیت افغانستان در مناطق ناامن به سر می‌بردند که در آن مناطق درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان جریان دارد.

مطالب مرتبط