رییس جمهور غنی از زنان کشور عذرخواهی کرد

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور بخاطر اظهارات دیروزش از زنان عذرخواهی کرده و گفته است که وی قصد اهانت به آنان را نداشته و از آن سوء برداشت شده است.

blankدر خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری آمده است، متاسفانه شماری از افراد با سوء تعبیر از صحبت‌های روز شنبه رئیس‌جمهور در صدد مغشوش نمودن افکار عامه هستند، اشاره به کلمه چادر با استفاده از تعابیر رایج محلی بوده و به هیچ وجه به قصد اهانت به زنان نبوده است.

بر اساس این خبرنامه، با این‌هم، اگر احساسات زنان کشور از آن تعبیر متاثر شده باشد، رئیس جمهور از آنان معذرت می‌خواهد.

رییس جمهور غنی دیروز در نشستی در کابل گفت، هرکسی که ادعا دارد که یک عضو عالی‌رتبه دولتی یا وسط ‌‌‌رتبه همراه داعش شامل است، جرئت کند به محکمه بیاید و ادعای خود را تثبیت کند، اگرنه چادر بپوشد.

اما استفاده از کلمه چادر برای آنان، روز گذشته اعتراض‌های زیادی کاربران شبکه‌های اجتماعی، از جمله فیسبوک را به دنبال داشت و آنان از رییس جمهور غنی انتقاد کردند.

با این حال، در خبرنامه ارگ آمده است، رئیس‌ جمهور غنی از حامیان حقوق‌ زنان بوده و در راستای حفظ و تقویت جایگاه شان همواره تلاش نموده و اقدامات عملی را در سه سال گذشته در این عرصه انجام داده است.

بر اساس خبرنامه، احترام رئیس ‌جمهور به زنان به عنوان معماران اصلی جامعه ناشی از باور وی به نقش موثر و کلیدی آنها در ساختن یک جامعه انسانی عاری از خشونت، الهام گرفته از آموزه‌های دینی و فرهنگی کشور است.

رییس جمهور غنی گفته است که وی همواره زنان افغان را شجاع، با عزت و توانمند شناخته و مکرراً از نقش و موقعیت شان در سیاست‌گذاری، جامعه و فرهنگ یاد کرده است.

مطالب مرتبط