روسیه: داعش و مواد مخدر تهدید جدی برای امنیت افغانستان و منطقه است

ضمیر کابلوف، نمایده ویژه روسیه برای افغانستان می‌گوید که باجود برگزاری هفتمین دور نشست قلب آسیا- پروسه استانبول، هنوز افغانستان با چالش‌ها روبر است.

blankوی در هفتمین نشست وزرای خارجه قلب آسیا- پروسه استانبول گفته است که باآنکه هفت سال برای رسیدگی به چالش‌های افغانستان در چارچوب نشست‌های قلب آسیا رایزنی شده، اما مشکلات در این کشور هنوز پابرجا است.

به گفته کابلوف، داعش و مواد مخدر دو تهدید جدی برای امنیت افغانستان و کشورهای منطقه است و ما دولت این کشور را در راستای مبارزه با این دو پدیده شوم، همکاری خواهیم کرد.

وی داعش و مواد مخدر را تهدید جدی، برای امنیت کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی نیز خوانده و گفته است که حاضریم دولت این کشور را در راستای رسیدگی به مشکلات متذکره همکاری کنیم.

اما عبدالله عبدالله، رییس اجرایی دیروز گفت که داعش در زمستان پیش‌رو در افغانستان نابود خواهد شد. این درحالی است که دولت افغانستان طالبان را تهدید جدی برای امنیت این کشور عنوان می‌کند.

در همین حال، نماینده  ویژه چین برای افغانستان، پاکستان و افغانستان را دو قربانی هراس‌افگنی خوانده و از آمادگی کشورش برای همکاری در این زمینه، اطمینان داده است.

به گفته او، افغانستان و پاکستان قربانی‌های زیادی را در راستای مبارزه با تروریزم جهانی داده‌اند، بنابراین دو طرف در این زمینه باید باهم همکاری کنند.

او همچنان گفته است که برای پیشبرد روند صلح در افغانستان، باید تمام طرف‌های درگیر به طور مستقیم باهم وارد مذاکره شوند و با استفاده از حوصله و ایجاد فضای اعتماد، شرایط را برای این گفت‌وگو فراهم کنند.

مطالب مرتبط