باشندگان مناطق دور دست هرات به خدمات صحی دسترسی ندارند

مسئولان اداره صحت عامه ولایت هرات می‌گویند که نزدیک به ۹۶ درصد بیماران مصاب به بیماری سینه و بغل در مراکز درمانی این ولایت تداوی می‌شوند.blank

عبدالحکیم تمنا، رییس صحت عامه هرات به خبرگزاری افق، گفت که تاکنون هم مشکلاتی در بخش خدمات رسانی صحی برای کودکان در مناطق دور دست ولسوالی‌های این ولایت وجود دارد. او از حکومت مرکزی می‌خواهد که در بخش بهبود خدمات رسانی صحی تلاش جدی کنند.

در یک سال گذشته، بیش از ۲۶۰۰ کودک مصاب به بیماری سینه و بغل در هرات به شفاخانه کودکان جهت درمان مراجعه کرده‌اند.

میرویس عابدی، آمر این شفاخانه به خبرگزاری افق گفت که شماری از کودکان مصاب به بیماری سینه و بغل از ولایت‌های زون غرب جهت درمان به این شفاخانه مراجعه می‌کنند. او از نبود تشکیلات کافی و مشکلات امنیتی در شفاخانه کودکان در منطقه شیدایی ابراز نگرانی می‌کند.

شفاخانه کودکان در نزدیکی منطقه شدایی، جای که بیشتر بیجاشدگان جنگ‌های داخلی در هرات بودوباش دارند؛ ساخته شده است.

هرازگاهی گزارش‌های در پیوند به حضور تفنگداران غیر مسئول در اطراف این شفاخانه به نشر می‌رسند. سید عظیم کبرزانی، عضو شورای ولایتی هرات به خبرگزاری افق گفت: «به ما هم گزارش‌های در پیوند به ناامنی در مسیر شفاخانه کودکان رسیده است.»

از سویی هم، قرار است که شفاخانه کودکان از منطقه شیدایی به مرکز شهر انتقال پیدا کند. رییس  صحت عامه هرات می‌گوید به زودی کار ساخت شفاخانه جدید برای کودکان در مرکز شهر هرات آغاز خواهد شد.

مطالب مرتبط