اعتراضات در پاکستان پایان یافت

معترضان در پاکستان پس از چندین هفته اعتراض و تحصن امروز به این اعتراضات پایان دادند.blank

رسانه‌های پاکستان گزارش داده اند که پس از استعفای «زاهد حامد» وزیر عدلیه پاکستان و پذیرفته شدن آن از سوی شاهدخاقان عباسی نخست وزیر این کشور، معترضان دولت پاکستان به اعتراضات شان پایان دادند.

زاهد حامد وزیر عدلیه پاکستان، پس از اینکه از سوی معترضان مرتبط با جریان سیاسی « لبیک یا رسول الله» متهم به کفر گویی شد، روز گذشته از سمتش کناره‌گیری کرد.

وزارت داخله پاکستان و معترضان توافق‌نامه را امضا کردند که بر اساس آن کسانی که در متن فرم‌های سوگند نامزدهای مجلس ملی تغییر ایجاد کرده بودند برخورد قانونی شود و بازداشت شدگان اعتراضات از زندان‌های دولتی آزاد خواهند شد.

حدود ۲۰ روز قبل شماری از اعضای حزب لبیک یا رسول الله، در اعتراض به حذف قانون «سوگند به ختم نبوت» از فرم‌ نامزدهای مجلس ملی، در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان دست به اعتراضات و برپایی چادرهای تحصن زده بودند و خواستار برکناری وزیر عدلیه این کشور شده بودند.

این تحصن منجر به ایجاد مشکلات جدی برای باشندگان اسلام‌آباد و راولپندی شده بود و شنبه هفته روان نیروهای امنیتی برای پایان دادن به این اعتراضات وارد عمل شدند اما موفق به پراگنده ساختن معترضین نشدند.

مطالب مرتبط