بیش از ۶۴۰ مورد خشونت علیه زنان در هرات به ثبت رسیده است

مسئولان در اداره امور زنان ولایت هرات می‌گویند که در یک سال گذشته، ۶۴۶ مورد خشونت علیه زنان در این اداره به ثبت رسیده است.

blankعزیزه کریمی، سرپرست این اداره در  روز جهانی محو خشونت علیه زنان به خبرگزاری افق گفت که  آمار خشونت علیه زنان، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.

در همین حال، عبدالقادر رحیمی، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر در زون غرب می@گوید که بیشتر از ۵۰ درصد خشونت‌های اعمال شده علیه زنان، در اداره امور زنان و دیگر نهادهای مدافع حقوق زن ثبت نمی‌شود.

آقای رحیمی، از تمرکز برنامه‌های آگاهی دهی از حقوق زنان در سطح شهرها انتقاد می‌کند که به باور او، زنان روستایی از این برنامه‌ها استفاده کرده نمی‌توانند و موارد خشونت علیه زنان در اداره امور زنان ثبت نمی‌شود.

از مجموع خشونت‌های اعمال شده علیه زنان در یک سال اخیر در هرات، ۲۰۰ مورد آن از سوی دادستانی این ولایت مورد بررسی قرار گرفته و به آن رسیدگی شده‌است.

عبدالحق احمدی، رئیس این اداره به خبرگزاری افق گفت، آمار به ثبت رسیده در این اداره، بیانگر این است که ثبت موارد خشونت علیه زنان در سال جاری، نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته است.

بر بنیاد آمار اداره امور زنان هرات، قضایای خشونت علیه زنان در یک سال گذشته شامل ۳۵ مورد تجاوز جنسی، ۶۰ مورد خودکشی، ۲۳ مورد قتل، ۲۸۴ مورد لت و کوب، ۳۳ مورد ازدواج اجباری و ۴۸ مورد دشنام بوده‌اند.

مطالب مرتبط