درگیری فزیکی برای کسب ریاست شورای ولایتی غزنی

تنش‌ها برای کسب کرسی ریاست شورای ولایتی غزنی وارد دومین روز شد و چاشت امروز این تنش‌ها بار دیگر منجر به برخورد فزیکی میان محافظان اعضای شورای ولایتی این ولایت شد.blank

عارف نوری سخنگوی والی غزنی در صحبت با خبرگزاری افق گفت که اعضای شورای ولایتی این ولایت به سه گروه تقسیم شده و میان خود تفاهم ندارند. وی افزود که تنش‌ها میان اعضای شورای ولایتی باعث شده انتخابات هیات اداری شورای ولایتی چندین بار به تعویق بیفتد.

سخنگوی والی غزنی می‌گوید که روز گذشته بر اساس نتایج انتخابات هیات اداری شورای ولایتی این ولایت، امان‌الله کامرانی به عنوان معاون و حمیدالله سروری به حیث منشی شورای ولایتی انتخاب شدند و دو نامزد ریاست شورا « نصیراحمد فقیری و لطیفه اکبری» آرای مساوی به دست آوردند و قرار شد تا با در نظر داشت مدارک تحصیلی و تجربه کاری، امروز یکی از آنان به عنوان رییس شورای ولایتی معرفی شوند.

نوری می‌افزاید که امروز هنگام صحبت در مورد گزینش رییس شورا میان اعضای شورای ولایتی برخورد لفظی به میان آمده و پس از آن محافظان این وکلا باهم درگیر شدند، وی تصریح می‌کند که یکی از محافظین حسین رضا یوسفی شلیک هوایی کرده است، اما به کسی آسیبی نرسیده است.

اما خالقداد اکبری، رییس قبلی شورای ولایتی غزنی گفته که تنش‌های لفظی میان لطیفه اکبری، نصیراحمد فقیری، غلام حسین چنگیز و جامع جامع از اعضای شورای ولایتی منجر به زخمی شدن دو تن شده است.

سخنگوی والی غزنی می‌گوید که درحال حاضر نیروهای امنیتی در ساحه حاضر اند و وضعیت به حالت عادی درآمده است.

این درحالی است که روز گذشته نیز وکلای شورای ولایتی غزنی باهم درگیری فزیکی کردند و شاهدان عینی گفته اند که حسن رضا یوسفی منشی قبلی شورا و نصیر احمد فقیری کاندیدای فعلی ریاست شورا باهم درگیر شدند و بالاخره با مداخله نیروهای امنیتی قائله پایان یافته است.

مطالب مرتبط