سازمان صحی جهان ۱۰۰ هزار دالر به شفاخانه هرات کمک می‌کند

مسئولان در شفاخانه مرکزی هرات، می‌گویند قرار است سازمان صحی جهان، تا دو ماه دیگر به ارزش ۱۰۰ هزار دالر امریکایی، تجهیزات طبی به شفاخانه مرکزی این ولایت کمک کند.blank

عارف شهرام، سرپرست این شفاخانه، امروز در نشست خبری ابراز امیدواری کرد که با اهدای این بسته کمکی، سطح خدمات رسانی در بخش عاجل این شفاخانه بهبود یابد.

این در حالی است که هم اکنون شفاخانه ۶۵۰ بستر هرات، با کمبود امکانات مواجه است؛ چرا که بیماران از ولایت‌های زون غرب جهت درمان به این شفاخانه مراجعه می‌کنند.

از سویی‌هم، تلاش‌ها از سوی اداره صحت عامه هرات جریان دارد تا شفاخانه ۱۰۰ بستر نسایی ولادی و ایمرجنسی در این ولایت ساخته شود؛ موضوعی که سرپرست شفاخانه مرکزی هرات به آن اشاره می‌کند و از حکومت می‌خواهد که زمین مشخص برای ساخت شفاخانه نسایی ولادی مد نظر بگیرد.

در همین حال، جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات در گفت‌وگو با خبرگزاری افق، گفت که با ساخت شفاخانه‌های ایمر جنسی و نسایی ولادی از میزان تراکم در شفاخانه مرکزی این ولایت کاسته خواهد شد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که همواره شکایت‌های مبنی بر پایین بودن سطح خدمات رسانی صحی در شفاخانه دولتی هرات وجود داشته و مسئولان در اداره صحت عامه، دلیل این مشکلات را نبود کارمند و ظرفیت گفته‌اند.

مطالب مرتبط