ملاهای پاکستانی کودکان را در مدارس دینی مورد تجاوز جنسی قرار می‌دهند

آسوشیتد پرس با نشر گزارشی مدعی شده که شماری از کودکان در مدارس دینی پاکستان از سوی ملاهای این مدارس مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند.

blank

این گزارش تحقیقی آسوشیتد پرس که از ده‌سال به این‌سو روی آن کار شده نشان می‌دهد که تجاوز جنسی ملاهای پاکستانی بر کودکان در مدارس دینی این کشور تبدیل به یک امر عادی شده، اما گزارش‌های منتشر شده و شکایات ثبت شده در این مورد بسیار اندک است.

این آژانس خبری مدعی شده که به دلیل قدرت مذهبی که ملاها در پاکستان دارند، کسی جرأت نمی‌کند در این مورد حرف بزند. گزارش تصریح کرده که حتی اگر پلیس از تجاوز جنسی مطلع شود یا رشوت می‌گیرد و یا از ترس هیچ اقدامی نمی‌کند.

در این گزارش آمده که در جریان ده سال گذشته ۳۵۹ مورد تجاوز جنسی به کودکان از مدارس دینی پاکستان به پلیس اطلاع داده شده اما آمارهای واقعی چندین برابر این رقم است.

آسوشیتد پرس از قول یکی از مقامات بلندرتبه پاکستانی که نخواسته نامش فاش شود، گفته که تجاوز جنسی در مدارس دینی تبدیل  به یک امر عادی شده و ملاها به نیروهای امنیتی پاکستان اجازه بازرسی مدارس را نمی‌دهند.

وی تصریح کرده که حتی اگر پلیس علیه ملاها اقدام کند، مورد اتهامات مذهبی قرار می‌گیرد. این مقام پاکستانی افزوده که نمی‌داند چهره اصلی این ملاها را چگونه افشا کند.

این گزارش از سوی سردارمحمد یوسف، وزیر امور مذهبی پاکستان رد شده و آن را اقدام ضد دینی خوانده است.

مطالب مرتبط