ناامنی باعث کاهش خبرنگاران زن در افغانستان شده است

مسئولان نهاد حمایت از زنان خبرنگار افغانستان، از کاهش خبرنگاران زن در رسانه‎های کشور ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند، حضور آنان در مقایسه با سال گذشته به طور چشم‌گیر کاهش یافته است.

blankفریده نیکزاد، رییس این نهاد امروز طی یک کنفرانس خبری گفت که بر اساس یک سروی تازه، ۱۰۳۷ زن در رسانه‌های کشور مصروف کار هستند، اما این رقم در مقایسه با سال گذشته کاهش را نشان می‎دهد.

وی وضعیت کنونی خبرنگاران زن در کشور را نگران کننده خواند و افزود، اکثر آنان به دلیل ناامنی، تبعیض جنسیتی، عرف و عنعنات ناپسند شغل خبرنگاری را کنار گذاشته و مصروف کارهای دیگر شده‌اند.

در سروی نهاد حمایت از زنان خبرنگار افغانستان، با کارمندان ۷۴ رسانه در کابل، هرات و بلخ مصاحبه شده است. این درحالی است که قبل از این نیز از دشواری خبرنگاران زن در رسانه‌ها ابراز نگرانی شده بود.

در همین حال، مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ اطمینان داده‌اند که از تمام توان و امکانات موجود خود برای حمایت از خبرنگاران به خصوص خبرنگاران زن در کشور استفاده خواهد کرد.

ناامنی از مشکلات جدی فراراه خبرنگاران به ویژه خبرنگاران زن محسوب می شود. برخی از خبرنگاران زن گفته‌اند، اگر برای تأمین آنها توجه نشود، خبرنگاران زن بیشتر از این کاهش خواهد یافت.

مطالب مرتبط