عملیات محو منابع پروسس مواد مخدر با پشتیبانی ناتو آغاز شد

ریاست جمهوری امروز اعلام کرد که عملیات با پشتیبانی مأموریت حمایت قاطع در افغانستان یا ناتو، برای از بین بردن مراکز پروسس و تجارت مواد مخدر آغاز شده است.

blankدر خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری آمده است، صلح و ثبات در افغانستان، نیازمند مبارزۀ جدی با اقتصاد جرمی، تولید، پروسس و ترافیک مواد مخدر است.

بر اساس خبرنامه، حکومت افغانستان با توسل به رویکرد تازه، تدابیر جدی را برای هدف قراردادن منابع پروسس مواد مخدر روی دست گرفته تا همۀ مراکز پروسس و تجارت مواد مخدر در کشور از بین برده شود.

ریاست جمهوری می گوید که شب گذشته، برای نخستین بار عملیات محو منابع پروسس مواد مخدر با پشتیبانی مأموریت حمایت قاطع، آغاز شده است.

بر اساس خبرنامه، تمرکز عمدۀ این عملیات در مرحلۀ کنونی، بالای هلمند به ویژه ولسوالی‌های سنگین، موسی قلعه، کجکی و نوزاد این ولایت است.

در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است، در مجموع هشت مرکز عمدۀ پروسس مواد مخدر در حملات هوایی دیشب مورد هدف قرار گرفته و نابود شده‌اند.

بر اساس خبرنامه، جنگ کنونی، جنگ مواد مخدر و منبع اساسی تمویل طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی به شمار می‎رود که تروریستان با استفاده از آن به فعالیت می پردازند.

این درحالی است که افغانستان هنوز یکی از بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان به شمار می‌رود. کشت کوکنار و تولید مواد مخدر اخیراً در کشور افزایش یافته است.

مواد مخدر میلیون‌ها انسان را در افغانستان متضرر کرده است که شمار زیادی از خانواده‌ها و جوانان، در نتیجه استفادۀ  از این پدیدۀ شوم، در معرض خطر نابودی قرار گرفته‌اند.

مطالب مرتبط