اعتراض غوریان همچنان ادامه دارد؛ خیمه تحصن در هرات برپا شد

‌شماری از باشندگان غور در هرات برای دومین بار متوالی در مقابل ساختمان ولایت هرات دست به تجمع اعتراضی زده‌اند. این معترضان هم چنان بر عملی شدن خواسته‌های قبلی شان که راه‌اندازی پروژه‌های زیربنایی و ساخت سرک هرات – غور و غور – کابل است پافشاری می‌کنند.blank

دومین خیمه تحصن کنندگان غوری در ولایت هرات برپا شد. تحصن کنندگان به حکومت هشدار می‌دهند که در صورت نادیده گرفتن اعتراض‌های مدنی شان، تمامی دوازه‌های اداره‌های دولتی غور را بسته خواهند کرد.

خیر احمد ساغرمل، یکی از اعتراض کننده‌گان در گفت‌وگو با خبرگزاری افق، تاکید کرد که تا زمانی که به خواست‌های شان رسیدگی نشود دست از اعتراض بر نخواهند داشت. او گفت: «اگر حکومت بخواهد که اعتراض ما را نادیده بگیرید ما دروازهای  اداره‌های دولتی را در غور بسته خواهیم کرد».

در همین حال، اعتراض‌های مدنی برای دهمین روز در شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور و شماری از ولسوالی‌های این ولایت همچنان ادامه ادارد. محمود شاه باشنده غور در صحبت با خبرگزاری افق گفت: «حکومت همواره ما را نادیده گرفته است و من به رهبران حکومت می‌گویم که دیگر مردم غور را فریب داده نمی‌توانند.»

غلام ناصر خاضع، والی غور در گفت‌وگو با خبرگزاری افق، از رهبران حکومت خواست تا به اعتراض باشندگان این ولایت رسیدگی کنند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که همواره باشندگان و فعال مدنی غور از راه اندازی نشدن پروژه‌های انکشافی و زیربنایی در این ولایت انتقاد کرده‌اند اما به نظر می‌رسد تاکنون حکومت مرکزی در قبال راه اندازی این پروژه‌ها توجه چندانی نکرده است.

مطالب مرتبط