سرور دانش: میان وزارت‌ها تداخل وظیفوی وجود دارد

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری امروز در نشست رونمایی مسوده قانون اجراات اداری افغانستان گفته است که میان وزارت خانه‌ها تداخل وظیفوی وجود دارد و تا ایجاد قانون اجراات اداری این مشکل حل نخواهد شد.blank

آقای دانش در این نشست افزوده که در نظام اداری فعلی کشور خلاهای‌ بسیاری وجود دارد و شکایت‌ها در مورد تدارکات و استخدام‌ها در ارگان‌های عدلی و قضایی کشور به صورت درست بررسی نمی‌شوند.

وی افزوده که روز ابهامات بیشتر می‌شود و در مورد صلاحیت‌های مقام‌های محلی و توزیع بودجه نیز ابهامات بسیاری وجود دارد و تا زمانی که قانون اجراات اداری ایجاد نشود، این مشکلات حل نخواهد شد.

دانش گفته که شکایات که در قراردادها، تدارکات و استخدام‌ها به محاکم می‌رود به دلیل عدم تخصصی بودن محکمه درست بررسی نمی‌شود.

در همین حال نادر نادری، رییس کمیسیون اصلاحات اداری گفته که این قانون ادارات را ملزم به جلوگیری از تبعیض می‌سازد و در صورت مشاهده تبعیض شهروندان می‌توانند شکایت کنند.

این درحالی است که پیش از این ادارات دولتی مکلف به پاسخگویی در برابر شهروندان نبود و کارهای اداری در روند طولانی طی می‌ِشد.

مسوده قانون اجراات اداری برای نخستین بار در افغانستان طرح ریزی می‌شود و بر بنیاد آن از این پس شهروندان کشور می‌توانند از یک اداره دولتی در خصوص تبعیض و برخوردهای غیرقانونی شکایت کنند.

 

مطالب مرتبط