اولین نمایشگاه نقاشی زنان به سبک مدرن در هرات گشایش یافت

نخستین نمایشگاه گروه هنری گلدیس، در دانشگاه هرات برگزار شد. این نمایشگاه از سوی هفت دانشجو آموخته دختر، دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه هرات برگزار شده است. این نقاشان پس از سپری کردن یک سال توانستند که این نمایشگاه را برگزار کنند.blank

رئوفه شمس، یک تن از برگزار کنندگان این نمایشگاه به خبرگزاری افق گفت:« با برپایی این نمایشگاه خواستیم تا توانایی زنان هرات را در بخش هنر نقاشی به نمایش بگذاریم.»

صدیقه محبت، یک تن دیگر از برگزار کنندگان این نمایشگاه به خبرگزاری افق، گفت که شماری از سوژه‌های این نمایشگاه در باره محدودیت‌های زنان می‌باشد. او از حکومت می‌خواهد که در راستای رشد هنر نقاشی تلاش جدی کند.

در همین حال، مسئولان دانشکده هنرهای زیبایی دانشگاه هرات، از برپایی این نمایشگاه ابراز خرسندی می‌کنند. توفیق رحمانی، رییس این دانشکده به خبرگزاری افق، گفت که در این نمایشگاه ۴۰ اثر نقاشی به سبک مدرن به نمایش گذاشته شده است و سوژه‌ی اغلب این آثار تخیلی می‌باشد.

به نظر می‌رسد که هم اکنون علاقمندی شهروندان کشور به هنر زیاد شده است؛ چیزی که نوید مشعوف از استادان این دانشکده نیز بر آن اشاره می‌کند. رحمانی تصریح کرد: «در این اواخر مردم از نمایشگاه‌های هنر در دانشگاه هرات بیشتر بازدید می‌کنند و من از مردم می‌خواهم که به جای خریداری تابلوهای چینایی، آثار هنرمندان را خریداری کنند.»

این نمایشگاه در حالی برگزار شده است که بارها هنرمندان ولایت هرات، از نبود بازار فروش برای آثار هنری شان ابراز نگرانی کرده‌اند اما تاکنون بسیاری از شهروندان کشور متقاعد نشدن که از آثار هنری خریداری کنند.

مطالب مرتبط