مرض پولیو در ولایت جوزجان به صفر رسیده است

مسوولان صحی در ولایت جوزجان گزارش دادند که به دلیل تطبیق به موقع و درست کمپاین واکسیناسیون در این ولایت، واقعات مرض پولیو یا فلج اطفال به صفر رسیده است.

داکتر فریدون حبیب؛ رییس صحت عامه ولایت جوزجان گفت: «همه ساله طی ۴ مرحله، هم‌زمان با دیگر ولایات کشور، کمپاین تطبیق واکسین پولیو در نقاط مختلف این ولایت راه اندازی می‌شود».

فلج اطفال(پولیو) یکی از جدی ترین مرض‌های شایع در افغانستان است که در چند سال اخیر مبارزه‌ی جدی علیه آن آغاز گردیده است.
فلج اطفال(پولیو) یکی از جدی ترین مرض‌های شایع در افغانستان است که در چند سال اخیر مبارزه‌ی جدی علیه آن آغاز گردیده است.

وی افزود: «درحال حاضر ۲۰۰ فرد رضا کار در قالب ۱۰۰ تیم کاری صحی، برای تطبیق این واکسین در سطح ۱۰ ولسوالی و قریه‌های ولایت جوزجان فعالیت می‌کنند».

داکتر حبیب بیان کرد: این افراد رضا کار دوره‌های آموزشی لازم را فراگرفته و در تطبیق این پروگرام به طور مسلکی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: افراد رضا کار از اهالی همان مناطق مربوط به ساحه کاری‌شان می‌باشند و این سبب شده تا در مناطق ناامن نیز این کمپاین با موفقیت و بدون هیچ گونه چالشی به اجرا در‌آید.

رئیس صحت عامه جوزجان افزود: «در اجرای این برنامه ریش‌سفیدان، قریه داران و علمای دینی در آگاهی دهی و فراهم ساختن زمینه کمپاین، نقش اساسی و عمده‌ای ایفا نمودند».

به گفته وی، دراثر تلاش چندین ساله مسوولان، خوشبختانه تاکنون هیچ واقعه مثبت پولیو در ولایت جوزجان به ثبت نرسیده و این ولایت در حال حاضر عاری از مرض پولیو می‌باشد.

این درحالیست که روز گذشته اولین دور از کمپاین خزانی واکسیناسیون پولیو در سرتاسر کشور رسماً آغاز شد، در این کمپاین سه روزه بیش از ۸ میلیون و ۹۰۰هزار طفل زیر پنج سال واکسین می‌شوند.

مطالب مرتبط