افزایش حضور زنان در کررسی‌های هیات اداری شوراهای ولایتی

انتخابات سال چهارم هیات اداری شوراهای ولایتی که بر اساس آن رییس، معاون و منشی برای یک سال کاری انتخاب می‌شوند، روز گذشته در ۳۱ ولایت کشور برگزار شد و حضور زنان در آن بیشتر شده است.blank

دفتر مطبوعاتی اداره مستقل ارگان‌های محل، با نشر خبرنامه‌ی گفته است که این انتخابات روز گذشته در ۳۲ ولایت کشور برگزار شده و حضور بانوان در هیات‌های اداری شوراهای ولایتی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است. در این خبرنامه آمده که حضور زنان پس از برگزاری انتخابات به ۳۷ درصد رسیده است.

بر اساس این انتخابات رییس شورای ولایتی ولایات میدان وردک و دایکندی را زنان تشکیل می‌دهد و همچنان سه بانو در ولایات تخار، میدان وردک و پکتیکا به عنوان معاون و هفت بانو در ولایات کابل، زابل، بادغیس، دایکندی، میدان وردک، کندز و قندهار به حیث منشی مقرر شده‌اند.

در این خبرنامه آمده است که پس از این انتخابات ۵۱ درصد در بست‌های ریاست‌ها، ۶۲ درصد در بست‌های معاونین و ۶۶ درصد دربست‌های منشی‌های شوراهای ولایتی تغییرات به وجود آمده است.

این درحالی است که زنان در کشور همواره با مشکلات زیادی مواجه اند و به دلیل عنعنات ناپسند فعالیت‌های سیاسی این قشر از جامعه همواره با چالش همراه بوده است.

مطالب مرتبط