برای چهارمین بار متوالی کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات شد

کامران علیزایی برای چهارمین بار متوالی با اقتدار به کرسی ریاست شورای ولایتی تکیه زد و توریالی طاهری به‌عنوان معاون شورا و نجیب الله محبی به‌عنوان منشی این شورا انتخاب شدند.blank

پس از ترور محمد فاضل عفیف جمشیدی، یکی از اعضایی شورای ولایتی هرات در شانزدهم ماه جاری از سویی افراد تفنگدار ناشناس، انتخابات شورای ولایتی هرات با حساسیت از سوی ناظران دنبال می‌شد.

آقای علیزایی با کسب ۱۱ رای از مجموع ۱۲ رای به عنوان رئیس شورای ولایتی هرات انتخاب شد.

کامران علیزایی در دوره سوم تصدی ریاست شورای ولایتی هرات دستخوش مشکلات جدی شد؛ از گلاویز شدن با دستگاه قضایی کشور تا تجمع هوادارانش با جنگ‌افزارهای پیکا و مسلسل در سطح شهر هرات.

سال گذشته این عضو شورای ولایتی با ۲۰ نفر مسلح، برای رهایی یک فرد متهم به فساد از دادستانی هرات اقدام کرد. مقام‌ها در دادستانی کل کشور گفته بودند که او با زور این فرد متهم را از دادستانی هرات رها کرده است. روز هفتم ماه حمل سال جاری، مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین و فساد اداری در کابل، کامران علیزایی را به اتهام سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی، به دو سال و شش ماه حبس تنفیذی محکوم به زندان کرد؛ هر چند دادگاه استیناف در مجازاتش تخفیف آورد و او را به هشت ماه زندان محکوم به مجازات کرد.

پس از این ماجرا، صف بندی تازه کامران علیزایی با محمد آصف رحیمی والی هرات آغاز شد. کامران علیزایی در یک نشست خبری والی هرات را بی‌کفایت خواند و تاکید کرد که برخی از حلقات در تلاش بدنام سازی او هستند.

از سویی هم، تجمع هواداران کامران با جنگ‌افزارهای پیکا و مسلسل به حکم مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین و فساد اداری در سطح شهر هرات، با انتقاد گسترده باشندگان دیگر این ولایت و کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. شهروندان کشور کامران را به قلدوری و ملیشه سازی متهم ساختند.

با این همه، کامران علیزایی، برای چهارمین بار متوالی سکان هدایت شورای ولایتی هرات را به دست گرفت و باید منتظر ماند و دید که این دوره ریاست شورای ولایتی این ولایت با چی حاشیه‌ها و جنجال‌های به همراه خواهد بود.

مطالب مرتبط