سازمان ملل، افغانستان را بار دیگر در فهرست کشورهای درحال جنگ قرار داد

دفتر هماهنگی کمک‌های بشر دوستان سازمان ملل متحد «اوچا» اعلام کرده است به دلیل افزایش جنگ و منازعات در افغانستان، این کشور را از فهرست کشورهای بیرون از جنگ خارج کرده و بار دیگر در فهرست کشورهای درحال جنگ شامل کرده است.blank

اوچا، یا دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد، در گزارش که پنج شنبه هفته گذشته منتشر کرده مدعی شده که از شروع ماه جولای تا ماه سپتمبر سال جاری میلادی به صورت متوسط هر روز ۸۰ برخورد مسلحانه و جنگ در افغانستان ثبت شده که بیشترین آمار را در ۶ سال گذشته را نشان می‌دهد.

این گزارش نشان می‌دهد که در ۹ ماه اول سال روان میلادی، ۱۲۹۰ جنگ مسلحانه در افغانستان به ثبت رسیده که نسبت به سال ۲۰۰۸ میلادی، پنج برار افزایش را نشان می‌دهد.

در این گزارش تأکید شده که ارزیابی استراتژیک سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ افغانستان را بار دیگر در فهرست کشورهای درحال جنگ شامل کرده است.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشر دوستان سازمان ملل متحد گفته است که آمار که گسترش جنگ در افغانستان را نشان می‌دهد شامل خشونت‌های مذهبی در کابل نیز می‌شود. حملات تروریستی در اماکن مذهبی در کابل منجر به کشته و زخمی شدن صدها غیرنظامی شده بود.

همچنان در گزارش اوچا، آمده است که همکاران صحی این اداره، در سال جاری، ۶۹ هزار بیماری تروما را به ثبت رسانیده اند که نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. تروما به یک جراحت بدنی شدید یا شوک بحرانی اتلاق می‌شود.

مطالب مرتبط