رییس اجرائیه با معاون دونالد ترامپ دیدار و گفت‌وگو کرد

ریاست اجرائیه کشور با نشر خبرنامه‌ی گفته است که صبح روز گذشته رییس اجرائیه و مایک پنس معاون ریاست جمهوری امریکا دیدار و گفت‌گو کرده‌اند.blank

در این خبرنامه آمده  است که مایک‌ پنس معاون ریاست جمهوری امریکا در این دیدار بر به میان آمدن اصلاحات در عرصه‌های مختلف، مبارزه با فساد، برگزاری انتخابات شفاف، نابود سازی پناهگاه‌های تروریستان و مذاکرات صلح تأکید کرده  است. آقای پنس افزوده که امریکا متعهد بر حمایت حکومت وحدت ملی است و استراتژی جدید این کشور در مورد افغانستان نتیجه قابل قبول داشته است.

عبدالله عبدالله رییس اجرائیه کشور نیز در این دیدار گفته است که استرتژی جدید امریکا برای افغانستان و منطقه یک فرصت است. وی افزوده که نیروهای امنیتی کشور با توجه به دشواری‌های که داشته توانسته مسوولیت‌های شان را مستقلانه انجام دهند و پلان‌های گروه‌های تروریستی را ناکام سازند.

رییس اجرائیه همچنان گفته که تروریستان در بیرون از کشور پناهگاه‌های امن دارند و این معضل بزرگ سد راه امنیت در افغانستان  است. وی از پاکستان خواسته که در این مورد همکاری جدی کند.

در این دیدار معاون ریاست جمهوری امریکا نیز شجاعت نیروهای امنیتی افغان را ستوده و بر ادامه همکاری‌ها میان امریکا و افغانستان تأکید کرده است.

عبدالله عبدالله پیشتر با مک‌ماستر مشاور امنیت ملی امریکا، جمیز ماتیس وزیر دفاع و آلیس ویلز سرپرست دفتر نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان نیز گفت‌وگو کرده بود و استراتژی امریکا برای افغانستان را همه جانبه و بدون نقض خوانده بود.

مطالب مرتبط