شمار کشته شدگان حمله انتحاری در کابل به ۱۴ تن رسید

مقام‌های امنیتی شهر کابل تأیید می‌کنند که حوالی ساعت ۱:۳۰ پس از چاشت امروز، یک حمله کننده انتحاری مواد انفجاری حاملش را در مقابل هوتل که در آن هواداران عطامحمد نور گردهمایی سیاسی راه‌اندازی کرده بودند، انفجار داده است.blank

بصیر مجاهد، سخنگوی پلیس کابل گفته است که یک حمله کننده انتحاری پس از آن که از سوی نیروهای امنیتی شناسایی شد، مواد انفجاری همراهش را منفجر کرده است.

به گفته او، در این رویداد شش غیر نظامی و هشت مأمور پلیس کشته شده‌اند. همچنان در این رویداد، یازده غیر نظامی و هفت مأمور پلیس زخمی شده‌اند.

پیش از این، نجیب دانش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله گفته بود که در این رویداد ۷ پلیس و ۲ غیرنظامی کشته و دست‌کم هفت پلیس و دو غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

در همین حال، اسماعیل کاووسی، سخنگوی وزارت صحت عامه کشور گفته که تاکنون ۲ کشته و ۴ زخمی از این رویداد به شفاخانه‌ها منتقل شده‌اند.

این انفجار در مقابل یک هوتل واقع در چهار راه لب جر خیرخانه رخ داده است. شماری هواداران عطا محمد نور، وکلای مردم در مجلس نمایندگان و بزرگان جهادی در این هوتل همایش به منظور قدردانی از کارکردهای آقای نور راه‌اندازی کرده بودند. خود آقای نور در این همایش حضور نداشته است.

این، انفجار زمانی رخ‌ داده که محفل به پایان رسیده بود و اشتراک کنندگان درحال خارج شدن از محل همایش بودند.

تاکنون مسوولیت این رویداد را گروهی به عهده نگرفته است.

مطالب مرتبط