خبرنگاران هرات خواستار بیمه صحی شدند

پس از وفات غلام فاروق فیضی، از خبرنگاران مطرح ولایت هرات به دلیل بیماری سرطان، شماری از خبرنگاران این ولایت، از نبود بیمه صحی در مراکز رسانه‌یی ابراز نگرانی می‌کنند.blank

این خبرنگاران از حکومت و نهادهای مدافع خبرنگاران می‌خواهند که به مسئولان رسانه‌ها فشار وارد کنند تا بیمه صحی در این رسانه‌ها عملی شود.

شهرام نظری، خبرنگار در گفتگو با خبرگزاری افق گفت: «پس از وفات آقای فیضی نگرانی‌ها مبنی بر نبود مصئونیت کاری و نبود بیمه صحی در میان خبرنگاران هرات زیاد شده است و ما از مسئولان می خواهیم که به مصئونیت جانی خبرنگاران توجه جدی کنند».

به‌‍تازگی کمیته امنیت و مصئونیت خبرنگاران در ولایت هرات تاسیس شده و پس از تاییدی طرزالعمل این کمیته، خبرنگارانی که به مشکلات صحی مواجه می‌شوند تحت پوشش این کمیته قرار خواهند گرفت.

مونسه حسن زاده، معاون مقام ولایت و مسئول این کمیته در گفت‌وگو با خبرگزاری افق، ابراز امیدواری کرده که ایجاد این کمیته مصئونیت شغلی و جانی به خبرنگاران هرات به بار بیاورد.

در این میان، مسئولان در اداره اطلاعات و فرهنگ هرات، بر ضرورت نظارت از چگونگی بستن قرارداد کارمندان رسانه‌ها تاکید کرده است.

آریا رئوفیان، رییس این این اداره در گفتگو با خبرگزاری افق، گفت که این اداره در گام نخست تمامی قراردادهای کارمندان رسانه‌ی را ارزیابی می‌کند و پس از آن، تلاش خواهد کرد تا بیمه در رسانه‌های محلی هرات عملی شود.

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که همواره خبرنگاران هرات از نبود مصئونیت شغلی در رسانه‌های محلی این ولایت ابراز نگرانی کرده‌اند اما تاکنون کمتر کاری در این بخش از سوی نهادهای مدافع خبرنگاران صورت گرفته است.

مطالب مرتبط