محقق: فعالیت داعش در شمال کشور رو به گسترش است

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه امروز در کنفرانس «مهاجرت، فرصت‌ها و چالش‌ها» گفته است که فعالیت گروه داعش در ولایت‌های شمالی کشور در حال گسترش است.blank

آقای محقق در این کنفرانس گفته که انتقال سیستماتیک شورشیان به خصوص گروه داعش و افراد وابسته به این گروه در کشور، نگرانی‌های بسیاری را به وجود آورده و در حال حاضر افراد این گروه در ولایت‌های فاریاب، جوزجان و سرپل حضور دارند.

معاون دوم ریاست اجرائیه افزوده که جنگ‌جویان خارجی گروه داعش از ازبکستان، چچن و آسیای میانه به این ولایت‌ها آمده و هر روز فعالیت خود را گسترش می‌دهند. وی تصریح کرده که وضعیت مشابه در سمت شرق، غرب و جنوب کشور نیز حاکم است.

آقای محقق می‌گوید که ناامنی‌ها در کشور یکی از دلایل اصلی مهاجرت است و در عین حال فقر و بیکاری این روند را تشدید کرده است.

معاون ریاست اجرائیه در این کنفرانس همچنان گفته که فرار مغزها از کشور تبدیل به مشکل بزرگ شده است. وی افزوده که مسایل قومی نژادی باعث شده افراد که لیاقت و شایستگی دارند نمی‌توانند از امکانات استفاده کنند و این موضوع نیز بر شمار مهاجرین کشور افزوده است.

این گفته‌های آقای محقق در حالی مطرح می‌شود که جنگ‌جویان داعش در سال روان حملات بسیاری را در پایتخت و دیگر ولایات کشور راه‌اندازی کردند و تلفات سنگین نیز به شهروندان و نیروهای امنیتی وارد کردند.

مطالب مرتبط