پنج فرمانده کلیدی طالبان درشیندند هرات کشته شدند

مقام‌های محلی هرات، می‌گویند که در نتیجه عملیات مشترک نیروهای دولتی، پنج فرمانده کلیدی گروه طالبان به شمول ملا کامران از فرماندهان برجسته این گروه، کشته شده‌اند.blank

جیلانی فرهاد، مسئول مطبوعاتی دفتر والی هرات، به خبرگزاری افق، گفت که این علمیات از دو روز به این‌سو، به هدف آماج قرار دادن مخالفان مسلح در شیندند آغاز شده است. او افزود که در این عملیات دست کم، ۳۰ طالب مسلح کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

در همین حال، توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات در گفت‌وگو با خبرگزاری افق، از وضعیت امنیتی ولسوالی شیندند ابراز نگرانی می‌کند.

او از نهادهای امنیتی می‌خواهد که برای سرکوب هراس‌افگنان، در ولسوالی‌های ناامن هرات، به ویژه ولسوالی شیندند تدابیر جدی روی دست بگیرند.

شیندند از جمله ناامن‌ترین ولسوالی‌های هرات شمرده می‌‍شود. گزارش‌های وجود دارد که طالبان مسلح در بخش‌های از این ولسوالی حضور فعال دارند و هرازگاهی دست به تحرکاتی علیه نیروهای دولتی می‌زنند.

پیشتر طرح تقسیم ولسوالی شیندند به پنج ولسوالی نهایی شد و امیدواری‌ها در میان مقام‌های محلی هرات بر این است، که این طرح در راستای بهبود وضعیت امنیتی این ولسوالی موثر تمام شود.

این در حالی است که پیشتر، حکمت الله حکمت، ولسوال پیشین شیندند در گفت‌وگو اختصاصی با خبرگزاری افق، گفت که طالبان در این ولسوالی حضور گسترده دارند و حتی در منطقه زیر کوه، که ناامن‌ترین منطقه این ولسوالی است زندان‌های شخصی دارند.

مطالب مرتبط