عبدالله: درب مذاکره را به‌روی طالبان باز گذاشتیم

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی خواستار تداوم کمک‌های آمریکا به افغانستان شده اما تأکید کرده است که افغانستان از این کشور تقاضای چک سفید ندارد.

blankعبدالله گفته است که گروه‌های تروریستی می‌توانند کارهای حکومت را با معطل مواجه سازند، اما هرگز ما را توقف داده نمی‎توانند: «در عین زمان که در برابر آنها می‎جنگیم، درب مذاکره صلح به‌روی آنان باز است».

وی همچنان ضمن حمایت از استراتژی آمریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، گفته است که آن استراتژی مخالفان مسلح را تغییر می‌دهد، تا به میز مذاکرات صلح روی بیاروند.

عبدالله عصر دیروز در مرکز مطالعات استراتیژیک و بین المللی در واشنگتن دی سی، افزوده که با رییس جمهور غنی تلاش دارد تا این استراتژی به موفقیت برسد.

وی گروه‌های تروریستی را تهدید مشترک برای افغانستان، منطقه و کشورهای جهان خوانده و گفته است که نباید بین آنها تفکیک قایل شد و با آنان باید به‌گونه جدی مبارزه شود.

وی همچنان برخی از کشورهای منطقه را متهم به حمایت از تروریزم کرده و گفته است که اگر آمریکا در افغانستان علیه تروریزم مبارزه نکند، آنان به عملیات تروریستی به این کشور نیز اقدام خواهند کرد.

رییس اجرایی در ادامه افزوده که حکومت وحدت ملی تلاش می‌کند، با گام‌های جدی در مبارزه با فساد، حکومت‌داری خوب، انکشاف بخش خصوصی و افزایش معاشات و مالیات، به تعهدات خود عمل کند.

مطالب مرتبط