تأکید فرمانده عمومی نیروهای سرحدی کشور بر مبارزه علیه قاچاق مواد مخدر

همواره نگرانی‌های مبنی بر اخاذی نیروهای دولتی در مسیر شاهراه‌‌های کشور و در سرحدات وجود داشته است.  فرمانده عمومی نیروهای سرحدی کشور در گفت‌وگو اختصاصی با خبرگزاری افق، تاکید کرده است که اخاذی نیروهای دولتی از رانندگان در سرحدات را صفر خواهد کرد.blank

نعمت الله حیدری، فرمانده عمومی نیروهای سرحدی کشور در سفرش به ولایت هرات، هم چنین از اتخاذ تدابیر جدی برای مبارزه با مخالفان مسلح و گروه‌های قاچاق‌چی در زون غرب تاکید کرده است.

ولایت‌های غربی کشور به دلیل هم مرز بودن با کشور ایران، به گذرگاه ترانزیت مواد مخدر، به این کشور تبدیل شده است. یک بخشی از قاچاق مواد مخدر از طریق شاهراه هرات – اسلام قلعه صورت می‌گیرد.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان نیز از قاچاق مواد مخدر از طریق این شاهراه ابراز نگرانی می‌کنند. خلیل احمد شهیدزاده، نماینده مردم هرات در مجلس نمایندگان در گفت‌وگو با خبرگزاری افق، از نیروهای سرحدی خواست تا جلو قاچاق مواد مخدر به ایران را بگیرد.

در همین حال، جیلانی فرهاد، مسئول مطبوعاتی دفتر والی هرات، به خبرگزاری افق، گفت که اداره محلی این ولایت با هماهنگی نیروهای سرحدی در راستای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در شاهراه هرات – اسلام قلعه تلاش خواهند کند.

در این اواخر شاهراه هرات – اسلام قلعه از مسیرهای ناامن در ولایت هرات شمرده می‌شود. هرازگاهی مخالفان مسلح در مسیر این شاهراه مشخصا در منطقه احمد آباد دست به آدم ربایی و اخاذی از موترهای باربری و مسافربری می‌زنند.

گلبدین الکوزی، فرمانده لوای پنجم سرحدی در زون غرب در صحبت با خبرگزاری افق، بر ضرورت تامین امنیت در مسیر شاهراه‌های کشور به ویژه بزرگ راه هرات – اسلام قلعه تاکید دارد. او تعهد می‌سپارد که اگر امنیت این شاهراه، تامین نشود، از وظیفه خود کناره گیری خواهد کرد.

این  نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که پیشتر مخالفان مسلح در مسیر شاهراه هرات – اسلام قلعه، دو کارمند گمرک هرات را ربودند و این دو تن را پس از ۳۷ روز به قتل رساندند.

مطالب مرتبط