تأکید «یوناما» بر برگزاری به موقع انتخابات

تامیچی یاماموتو، مسوول نمایندگی سازمان ملل در افغانستان و نماینده خاص سرمنشی این این نهاد در امور افغانستان، امروز در دیدار با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری بر برگزاری انتخابات تأکید کرده و پروسه صلح را مهم خوانده است.

blank

دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ی گفته است که تادامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی ملل متحد، پیش از چاشت امروز با معاون دوم ریاست جمهوری دیدار کرده و گفته است که پروسه صلح در افغانستان اهمیت بالای دارد و سازمان ملل از این روند حمایت می‌کند.

یاماموتو افزوده که سازمان ملل حکومت افغانستان را برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات کمک می‌کند. در خبرنامه آمده که دو طرف روی جزئیات روند انتخابات و کارهای صورت گرفته در این بخش نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

در این دیدار تأکید شده که باید کارهای برگزاری انتخابات تسریع داده شود و حکومت افغانستان و سازمان ملل در این خصوص تلاش و همکاری کنند.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در این دیدار گفته است که حکومت افغانستان مصمم است انتخابات را به موقع برگزار کند و پروسه صلح را ادامه دهد.

نمایندگی سازمان ملل در افغانستان درحالی بر برگزاری انتخابات، تأکید می‌کند که برخی از جریان‌های سیاسی و ناظران انتخاباتی پیش از این اعلام کردند که حکومت در کارهای کمیسیون انتخابات مداخله می‌کند و برگزاری انتخابات با کمیسیون‌های موجود بحران‌ آفرین خواهد شد.

مطالب مرتبط