بیش از ۵۰ کشته در حمله هوایی در سوریه

رسانه های خارجی گزارش دادند که حداقل ۵۳ نفر در حمله‌ی هوایی در شهر تحت کنترل شورشیان در شمال این کشور کشته شده‌اند.

شاهدان عینی به رسانه ها گفته اند که سه حمله بصورت جداگانه به این نقطه انجام شده است. هنوز مشخص نیست که حمله کار ارتش بشار اسد بوده یا متحد اصلی او روسیه.

blank

محل که حمله صورت گرفته است در ناحیه‌ای از ولایت حلب این کشور قرار دارد که بخشی از ناحیه غیر جنگی به حساب می‌آید.

بخش عظیم شهر حلب تا سال گذشته در کنترل داعش بود و بیرون راندن نیروهای داعش از این شهر پیروزی استراتژیک برای اسد و متحدانش شمرده می‌شد.

گروه دیدبان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است و با کمک شبکه ای از منابع مطلع جنگ سوریه را زیر نظر دارد گفته است که کودکان هم در میان کشته ها هستند.

جنگ سوریه با اشتراک قدرت‌های جهانی و منطقه ای هنوز به پایان نرسیده است ولی داعش از اکثر مناطق این کشور بیرون رانده شدند.

در همین حال سازمان عفو بین الملل می گوید که دولت بشار اسد جنایات ضد بشری را مرتکب شده است. از آغاز جنگ در سوریه تا حال ۳۳۰ هزار نفر جان باخته اند.

این سازمان که مقر آن در شهر لندن است ادعا می کند که نیروهای اسد مناطق تحت محاصره را با جنگنده های هوایی شان هدف بمباران قرار داده اند و جریان رسیدن مواد کمکی به نیازمندان را مختل کرده اند.

رژیم بشار اسد به کمک روسیه و ایران توانسته داعش و مخالفین سیاسی اش را سرکوب کند.

ایران که به کمک مهاجرین افغان مستقر در ایران توانسته است نقش مهمی را در جنگ سوریه ایفا کند؛ نهادهای حقوقی دولت ایران را  متهم به سوء استفاده از مهاجرین افغان کرده که سپاه پاسدارن آن‌ها را تا مرز کشته شدن در جنگ سوریه کشانیده است.

مطالب مرتبط