تظاهرات باشندگان غور وارد چهارمین روز شد

تظاهرات باشندگان ولایت غور وارد چهارمین روز شده است. این اعتراض‌ها از روز جمعه به این‌سو جریان دارد.blank

دامنه این اعتراضات با گذشت هر روز گسترده تر می‌شود. به‌تازگی غلام ناصر خاضع، والی غور نیز به جمع اعتراض کنندگان این ولایت پیوسته است.

والی غور نیز از رهبران حکومت وحدت ملی خواسته است تا در راستای راه‌اندازی پروژه‌های زیر بنایی در این ولایت تلاش جدی کنند.

امروز نیز شماری از زنان به رسم اعتراض به خیابان های فیروزکوه مرکز ولایت غور بیرون شدند. زنان غوری از حکومت می‌خواهند که در بخش راه‌اندازی پروژه‌های زیربنایی به ویژه ساخت سرک‌ها در این ولایت اقدام کند.

زهرا یک تن از فعالان حقوق زن در گفت‌وگو با خبرگزاری افق، از حکومت خواست که کار ساخت بند پوزه لیچ این ولایت را نیز تسریع کند تا باشندگان غور از نعمت برق استفاده کنند.

در همین حال، دامنه اعتراض‌های باشندگان غور که بنام حرکت «راه و روشنائی» مشهور شده است، در شماری از ولسوالی‌های این ولایت به ویژه تیوره جریان دارد.

در همین حال، غلام ناصر خاضع والی غور در گفت‌وگو با خبرگزاری افق از تلاش‌ها در راستای راه‌اندازی پروژه های زیربنایی در غور اطمینان داده است.

این در حالی است که روز گذشته ده‌ها تن از علمای دین و داکتران شفاخانه مرکزی غور، به خیمه تحصن کنندگان حرکت «راه و روشنائی» آمده بودند و از این حرکت اعلام حمایت کردند.

روز شنبه هم چنین، شورای دانشجویان غور مقیم هرات در یک نشست خبری مدعی شده بودند که برخی حلقات در تلاش محروم گذاشتن باشندگان غور از پروژه‌های زیربنایی هستند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که بارها باشندگان غور و فعالان مدنی این ولایت از عدم راه‌اندازی پروژه‌های زیربنایی در این ولایت انتقاد کرده بودند. باشندگان غور هم چنین مدعی‌اند که رهبران حکومت وحدت ملی در قبال غوریان بی‌‎پروا هستند.

مطالب مرتبط