افغانستان و ایران برای کاهش هزینه حمل و نقل از بندر چابهار به نیمروز گفت‌وگو می‌کنند

مقام‌های وزارت خارجه کشور اعلام کرده‌اند که قرار است به زودی افغانستان و ایران در مورد کاهش هزینه‌ی حمل و نقل از بندر چابهار به شهر زرنج نمیروز گفت‌وگو کنند.

blank

وزارت خارجه کشور با نشر خبرنامه‌ی گفته است که روز گذشته صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه کشور و محمدرضا بهرامی سفیر ایران در کابل، دیدار گفت‌وگو کرده‌اند. در خبرنامه آمده است که در این دیدار گفته شده تا هیئت تحت عنوان کمیته‌ی ترانسپورت برای کاهش هزینه حمل و نقل کالاهای تجارتی از بندر چابهار به شهر زرنج ولایت نیمروز به زودی نشست را دایر کند و در این مورد بحث شود.

خبرنامه افزوده که در این دیدار در مورد انتقال محموله‌های گندم که از هند به چابهار رسیده نیز صبحت شده و توافق شده که کمیته ترانسپورت در مورد تردد بیشتر میان زرنج و چابهار و آغاز کار اعمار پل دوم میلک نیز کار کند.

سفیر ایران در این دیدار گفته است که کشورش برای ۳۵ دانشجوی مهاجر افغان که در امتحانات کانکور ماستری، در ایران نمرات بالا گرفته اند بورسیه تحصیلی می‌دهد.

این درحالی است که در هفته جاری اولین محموله گندم هند از طریق بندر چابهار وارد نیمروز شد و با استقبال گرم مقامات و شهروندان کشور مواجه شده است.

مطالب مرتبط