هفتمین نشست «ریکا» برای افغانستان فردا در ترکمنستان برگزار می‌شود

قرار است هفتمین کنفرانس همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای برای افغانستان یا ریکا، از فردا برای دو روز در ترکمنستان برگزار شود و در آن روی ادامه حمایت کشورهای کمک کننده به افغانستان بحث شود.blank

محمدرشید  محمدی، معاون دفتر معاون دوم ریاست جمهوری گفته است که این کنفرانس برای افغانستان اهمیت بالای دارد و قرار است وزیر خارجه کشور و معاون دوم ریاست جمهوری نیز در آن اشتراک کنند. آقای محمدی افزوده که در این کنفرانس روی ادامه کمک‌های اقتصادی به افغانستان بحث می‌شود و توافق‌نامه راه لاجورد نیز امضا خواهد شد.

معاون دفتر آقای دانش، افزوده که در این نشست پروژه‌های اقتصادی حکومت افغانستان در سطح منطقه اولویت بندی می‌شود که شامل پروژه‌های زیربنایی چون انرژی، ترانزیت، توانمندی اقتصادی زنان، ساخت زیربناها و دسترسی افغانستان به بازارهای جهانی است.

در حاشیه این نشست سرورو دانش معاون دوم ریاست جمهوری و وزیر خارجه ترکمنستان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

هفتمین نشست ریکا درحالی برگزار می‌شود که شش‌مین نشست ریکا دو سال پیش در کابل برگزار شده بود و در آن روی تمدید کمک‌ها، تلاش کشورهای منطقه برای با ثبات کردن افغانستان و ادغام اقتصادی آسیایی جنوبی و مرکزی بحث شد.

در نشست قبلی ریکا برای افغانستان همچنان چالش‌های اقتصادی کشور برای نمایندگان بیش از ۸۰ کشور و سازمان‌های منطقه‌ای و جهانی توضیح داده شده بود.

قرار است در هفت‌مین نشست ریکا وزیران خارجه و اقتصاد دست‌کم ۳۰ کشور و نمایندگان بیش از ۲۰ سازمان منطقه‌ای و جهانی اشتراک کنند.

مطالب مرتبط