رییس جمهور غنی: قانون بالای همه شهروندان به گونه یکسان تطبیق شود

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور می‌گوید که مردم از بی‌قانونی به تنگ آمده‌اند و با اصلاحات در دستگاه عدلی و قضایی، مردم آماده همکاری با این نهادها خواهند بود.

blankوی فساد اداری را از مشکلات اساسی در کشور خواند و گفت، یکی از معیارهای ثبات این است که مردم فقیر از زیر سلطۀ زور بیرون شوند و رضایت آنها از اجراآت نهادهای حکومتی و عدلی قضایی، باعث تأمین ثبات خواهد شد.

رییس جمهور غنی افزود، من در امور کاری نهادهای عدلی و قضایی مداخله نمی‌کنم و به هیچکس اجازه مداخله را نمی‌دهم، فعالیت‌های غیرمسئولانۀ افراد مسلح غیر مسئول، پذیرفتنی نیست، تهدید را با تهدید پاسخ خواهیم داد.

وی که عصر دیروز در مراسم اختتامیۀ «پنجمین کنفرانس سراسری څارنوالان افغانستان» صحبت می‌کرد، گفت، این دیدگاه که هرکس سلاح بیشتر داشت، قوت بیشتر دارد باید از بین برود و قانون بالای همه شهروندان به گونۀ مساویانه تطبیق شود.

رییس جمهور افزود که هنوز مشکلات در مسیر تأمین سراسری عدالت وجود دارد و تا رسیدن به این مرحله، فرصت‌های بیشتر نیاز است: «تأمین عدالت به همان پیمانه حایز اهمیت است که نیروهای امنیتی و دفاعی قربانی می‌دهند، زیرا آنها با خون شان و شما به وسیلۀ قلم تان عدالت را تأمین می‌کنید».

غنی با اشاره به اینکه صلح و ثبات از طریق حاکمیت قانون و عدالت تأمین خواهد شد، گفت که هدف اساسی ما تأمین ثبات است و ما در برابر جنگ تحمیل شده قرار داریم که باید از خود دفاع کنیم.

رئیس جمهور غنی به مسولان ادارۀ مستقل ارگان‎های محلی دستور داد که پالیسی ملی را به سطح ولسوالی‌ها ترتیب کنند، تا روابط مردم با حکومت محلی بهبود یابد.

در این نشست ویس احمد برمک، سرپرست وزارت داخله اطمینان داد که در هماهنگی با لوی څارنوالی و نهادهای مربوط، در راستای تأمین حاکمیت قانون و مصونیت څارنوالان کار می‌کند.

مطالب مرتبط