نمایشگاه «به سوی تکنالوژی مدرن» در هرات افتتاح شد

شماری از دانشجویان دانشکده انجینری دانشگاه هرات نمایشگاهی تحت نام «به سوی تکنالوزی مدرن» را امروز راه اندازی کرده اند.blank

ادریس ناصری، استاد دانشگاه و برگزار کننده این نمایشگاه، در صحبت با خبرگزاری افق، گفت که در این نمایشگاه پایان نامه‌های تحصیلی دانشجویان سال چهارم دیپارتمنت‌های ارکتیک‌چر و مکاترونیک دانشکده انجینری به نمایش گذاشته شده است.

به گفته او، در این نمایشگاه ۲۷ پروژه از دانشجویان دیپارتمنت مکاترونیک و ۳۵ پروژه از دیپارتمنت ارکتیک‌چر برای سه روز به نمایش گذاشته شده است. وی می‌گوید دانش‌جویان برای تهیه این پروژه‌ها یک سال کار کرده‌اند.

در این نمایشگاه، سیستم‌های الکترونیک هوشمند، سیستم‌های هوشمند، سیستم‌های امنیتی خودکار، سیستم‌های انرژی تجدید پذیر، روبات‌ها و دستگاه‌های صنعتی به نمایش گذاشته شده است.

در همین حال، دانشجویان سال چهارم دانشکده انجینری دانشگاه هرات از حکومت می‌خواهند که زمینه‌های شغلی مناسب برای شان فراهم سازد.

هما بارکزی، از دانشجویان این دانشکده به خبرگزاری افق گفت: «من نگران هستم که پس از فراغت از دانشگاه بیکار نمانم و از حکومت می‌خواهم که برای ما کار مساعد فراهم سازد.»

با این وجود، جیلانی فرهاد، مسئول مطبوعاتی دفتر والی هرات به خبرگزاری افق گفت که این اداره در حد توان خود در راستای کاریابی به فارغان دانشگاه تلاش خواهد کرد.

این برای سومین سال متوالی است که نمایشگاه به سوی تکنالوژی مدرن در دانشگاه هرات برگزار می شود.

مطالب مرتبط