تأکید رییس جمهور بر حفظ بناهای تاریخی شهر قدیم هرات

رییس جمهور غنی، طی حکمی خواستار توجه جدی مقام‌های محلی برای بازسازی و مراقبت بناهای تاریخی در شهر قدیم ولایت هرات شده است.

blank

جیلانی فرهاد، مسئول مطبوعاتی دفتر والی هرات، امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری افق، گفت که یک تشکیل جدید در شهرداری هرات ایجاد شده است تا از روند تخریب بناهای باستانی در شهر قدیم این ولایت جلوگیری کند و در راستای بازسازی این بناها تلاش جدی کند.

به گفته او، بیش از یک میلیون افغانی در اختیار کمیسیونی که در زمینه بازسازی آثار باستانی هرات کار می‌کند گذاشته شده تا این بناها پس از سروی بازسازی و مراقبت شوند.

این در حالی است که به‌تازگی نخستین کنفرانس راهبردی میراث فرهنگی در هرات راه اندازی شد و در این کنفرانس مسئولان اداره‌های اطلاعات و فرهنگ، شهرداری و شهر سازی نگرانی جدی شان را مبنی بر کمبود بودجه و نداشتن نیروی کافی برای بازسازی بناهای تاریخی هرات ابراز داشتند.

در همین حال، سید وحید قتالی، شهردار هرات، به خبرگزاری افق، می‌گوید که نگران تخریب بناهای تاریخی و ساخت و سازهای غیرمعیاری در شهر قدیم این ولایت است.

او تاکید دارد که اداره شهرداری با همکاری اداره‌های اطلاعات و فرهنگ و شهرسازی در زمینه جلوگیری از تخریب آثار باستانی هرات تلاش خواهد کرد.

با این همه، پیشتر آریا رئوفیان، رییس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات به خبرگزاری افق گفته بود که این اداره نیروی کافی برای حفظ و نگهداری بناهای باستانی هرات در اختیار ندارد و به همین خاطر، نمی‌تواند که از بناهای باستانی نگهداری کند.

مطالب مرتبط