بررسی ویژه‌ی شش هزار صندوق رای دهی آغاز شد

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بررسی و بازشماری ویژه شش هزار صندوق رای دهی را امروز (شنبه) آغاز کرده است.

به گزاش افق به نقل روند بررسی شش هزار صندوق مورد اختلاف صبح امروز در پنج مرکز تفتیش آرا در بخش های جداگانه آغاز به کار کرده است.50F6979D-5F8A-4A73-980B-53C069FF4733_mw1024_s_n

شماری از کارمندان کمیسیون انتخابات در پنج مرکز تفتیش آرا در بخش جداگانه ای در حال تفتیش خاص و بازشماری از شش هزار صندوق رای دهی هستند.

نور محمد نور، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز آغاز روند تفتیش این صندوق های رای دهی را تایید کرده است.

بازشماری و بررسی خاص شش هزار صندوق رای دهی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات طرح پیشنهادی سازمان ملل بود که مورد تایید نامزدان قرار گرفت.

هر دو نامزد ریاست جمهوری سه هزار صندوق را انتخاب کردند که از سوی کارمندان کمیسیون مورد بازشماری قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسوین انتخابات می گوید که در بررسی ویژه شش هزار صندوق رای دهی، بیشترین تمرکز بر بازشماری این آرا است.

او در کنفرانس خبری خود گفت که پنجصد و هفتاد و شش کارمند کمیسیون در بیست و چهار تیم کاری در پنج مرکز تفتیش عملا آغاز به کار کرده اند.

به گفته او، تفتیش ویژه شش هزار صندوق رای دهی جدای از تفتیش عادی دیگر صندوق های رای دهی است.

این در حالی است که قرار بود کمیسیون انتخابات روند تفتیش ویژه آرای شش هزار مرکز را روز گذشته آغاز کند که بنا به دلایلی به تعویق افتاد.

تا کنون زمان مشخص پایان روند تفتیش آرای انتخابات دور دوم مشخص نشده اما کمیسیون انتخابات می گوید که برای تسریع این روند با افزایش تیم های کاری و افزایش ناظران تلاش می کنند.

از سویی هم رییس جمهور کرزی، در اظهارات تازه خود تاکید کرده رییس جمهوری و حکومت جدید افغانستان باید تا پانزده روز دیگر مشخص شود.

زمانی که بن بست انتخاباتی افغانستان با میانجگیری جان کری، وزیر خارجه امریکا شکسته شد و دو نامزد ریاست جمهوری بر تفتیش آرای صد در صدی توافق کردند، سازمان ملل از حامد کرزی برای برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید یک ماه مهلت خواست.

رییس جمهور کرزی در دیدار با یان کوبیش روز گذشته تاکید کرده که بنا بر مهلت تعیین شده نتیجه انتخابات ریاست جمهوری باید در پایان ماه جاری میلادی مشخص شود.

مطالب مرتبط