رییس جمهور کرزی: رییس جمهور جدید تا 15 روز دیگر باید مشخص شود

رییس جمهور کرزی ر اظهاراتی جدید خود گفته است باید تا 15 روز دیگر مردم افغانستان رییس جمهور خود را بشناسند.

او گفته که طولانی شدن روند انتخابات تاثیر منفی بر وضعیت امنیتی کشور و زندگی مردم گذاشته است.

رییس جمهوری تاکید کرده که به همین دلیل رییس جمهوری جدید و حکومت آینده باید در زمان تعیین شده آن تا پانزده روز دیگر مشخص شود.n00042242-b

ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه ای گفته که آقای کرزی این اظهارات را امروز (پنج شنبه) در دیدار با شماری از استادان دانشگاه های کابل بیان کرد.

پیشتر نیز رییس جمهور کرزی در دیدار با یان کوبیش، فرستاده ویژه سازمان ملل برای افغانستان تاکید کرده بود که نتیجه تفتیتش آرا باید تا پایان ماه جاری میلادی مشخص شود تا رییس جمهوری جدید انتخاب شود.

آقای کرزی در حالی این اظهارات را مطرح کرده بر اساس آمار کمیسیون انتخابات تا کنون سی و هفت درصد، از صد در صد آرای انتخابات دور دوم ریاست جمهوری تفتیش شده است.

همچنان دو نامزد ریاست جمهوری کمیسیونی را زیر نام وحدت ملی به تازگی تشکیل داده تا در هفته جاری روی ساختار حکومت آینده بحث و گفت و گو کنند.

این کمیسیون روز گذشته آغاز به کار کرد و قرار است در یک هفته آینده نتیجه آن در دسترس دو نامزد ریاست جمهوری قرار بگیرد.

با این حال اقای کرزی در دیدار با استادان دانشگاه های مرکز با توجه به توافقاتی که میدان دو نامزد ریاست جمهوری صورت گرفت اظهار امیدواری کرد که توافقات صورت گرفته برای منافع مردم و با در نظر داشت حالت موجود در کشور هر چه زودتر باید به نتیجه برسد.

کرزی تاکید کرده که دولت مردان، سیاسیون و نخبگان کشور باید مدیون مردم و وحدت ملی باشند، این حق مردم است تا با تقویت و تحکیم نهادهای دولتی از منافع شان پاسبانی کنند.

با این حال تا هنوز زمان دقیق پایان روند تفتیش آرا مشخص نشده تا نتیجه نهایی اعلام شود.

اما زمانی که دو نامزد ریاست جمهوری با میانجیگری جان کری بر سر تفتیش آرا و تشکیل حکومت وحدت ملی توافق کردند، سازمان ملل از رییس جمهوری کرزی برای برگزاری مراسم تحلیف یک ماه مهلت خواست.

مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید قرار بود در یازده ماه جاری (اسد) برگزار شود که با جنجالی شدن روند انتخابات برگزاری این مراسم به تعویق افتاد.

مطالب مرتبط