نمایشگاه دو سالانه نقاشی؛ نبود بازار فروش دغدغه هنرمندان در هرات

نمایشگاه دو سالانه نقاشی، برای چهارمین بار در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه هرات برگزار شد.

blank

در این نمایشگاه ۱۲۳ اثر از استادان و دانشجویان این دانشکده، به هدف رشد و فرهنگ سازی فروش آثار نقاشی راه‌اندازی شده است.

توفیق رحمانی، رییس دانشکده هنرهای زیبایی دانشگاه هرات با وجودیکه که از برپایی این نمایشگاه خرسند به نظر می‌رسد اما گلایه دارد که مسئولان حکومتی و مردم به آثار هنرمندان توجه چندانی ندارند.

او به خبرگزاری افق گفت که آن‌چه که وجه تمایز این نمایشگاه با نمایشگاه‌های پیشین دوسالانه در این دانشکده می‌باشد؛ تنوع و سطح کیفی آثار نقاشان است. که به گفته او آثار این نمایشگاه از میان ۳۰۰ تابلوی برگزیده شده است.

در حاشیه‌های این نمایشگاه از کارکرد مسئولان محلی هرات به ویژه والی و رییس اداره اطلاعات و فرهنگ نیز انتقاد شد. حبیب الرحمان پدرام، نماینده مردم در شورای ولایتی هرات به خبرگزاری افق گفت که متاسفانه حکومت محلی در راستای توجه به هنر کوتاهی می‌کند.

سیروس علاف، مشاور رییس‌جمهور غنی که از این نمایشگاه بازدید کرده، چشم دید خود را از نمایشگاه دو سالانه چنین بیان کرد: «واقعا که تابلوهای خوبی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است و بسیار خرسندم که باشندگان هرات در بخش هنر نقاشی خوب می‌درخشند».

با این وجود، نقاشان از حکومت می‌خواهند که در بخش آثار هنری توجه جدی کند تا از این طریق، سطح کیفی آثارشان بهبود چشم‌گیری بیابد.

همواره دانشگاه هرات هر دو سال نمایشگاه دوسالانه نقاشی را به هدف نمایش گذاشتن آثار هنری دانشجویان و استادان این دانشگاه برگزار می‌کند.

مطالب مرتبط