اشرف غنی: استراتژی جدید آمریکا تغییر مثبتی را در منطقه بوجود آورده است

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا که امروز در سفر غیرمنتظره وارد کابل شد، گفت‌وگو کرده است.

blankریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرد، در این دیدار دو طرف پیرامون مسایل اقتصادی، همکاری‌ منطقه‌ای، سرمایه‌گذاری، پروسۀ صلح و مبارزه با تروریزم بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار عبدالله عبدالله، رییس اجرایی و حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی نیز حضور داشته اند.

رییس جمهور غنی گفته است که استراتژی جدید آمریکا تغییر مثبت را در منطقه ایجاد کرده و همه شرکا باید در قبال آن مسولیت شان را به گونۀ صادقانه انجام دهند.

به گفته او، مردم و حکومت افغانستان به منظور ایجاد یک فضای امن و تأمین صلح و ثبات در افغانستان، منطقه و جهان از استراتژی جدید آمریکا حمایت می‌کنند.

رییس جمهور غنی افزوده، ما به مردم خود حسابده هستیم و مطابق به ضرورت آنها، مشترکاً در جهت تأمین امنیت و موفقیت استراتژی آمریکا اقدام می‌کنیم.

همچنان رییس اجرایی گفته است که باید کشورهای منطقه، اهمیت تغییر ماحول را درک کنند و بخاطر تأمین صلح و ثبات و رفاه اقتصادی، مشترکاً کار کنند.

سپس وزیر خارجه آمریکا گفته است که کشورش از تمام قوت جهت تطبیق استراتژی جدید خود، کار خواهد گرفت و در این زمینه تعهد لازم داریم.

به گفته او، آمریکا از تمام شرکا به خصوص کشورهای همسایۀ افغانستان می‌خواهد تا در تطبیق استراتژی متذکره که منتج به تأمین صلح و ثبات در منطقه می‌شود، اقدام عملی کنند.

تیلرسون افزوده که آمریکا در عرصه‌های توسعه اقتصادی، معادن و پروژه‌های بزرگ منطقه‌ای، افغانستان را کمک خواهد کرد و به مثابۀ همکار در کنار دولت و مردم این کشور می‌ماند.

قرار است که رییس جمهور غنی و تیلرسون فردا عازم دهلی‌جدید پایتخت هند شوند و با مقامات این کشور، در باره پروسه صلح افغانستان و همکاری منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کنند.

همچنان گزارش شده که تیلرسون به پاکستان نیز سفر می‌کند و با سران اسلام‌آباد، روی مبارزه با تروریزم، همکاری این کشور با افغانستان در روند صلح و گسترش روابط دو کشور گفت‌وگو می‌کند.

مطالب مرتبط